728 x 90

قيام هاي خاورميانه,سوريه ,

ادامه اعتراضات مردم سوریه علیه حملات وحشیانه نظامیان حکومت سوریه به شهرها

-

سوریه - سرکوب مردم توسط اوحدهای زرهی - آرشیو
سوریه - سرکوب مردم توسط اوحدهای زرهی - آرشیو
درحالی‌که حمله وحشیانه نظامیان حکومت سوریه به شهرها و مناطق این کشور افزایش یافته است، قیام‌کنندگان سوری با برگزاری تظاهرات شبانه علیه بشار اسد، به اعتراضات خود ادامه می‌دهند.

شب گذشته جوانان و مردم بپاخاسته سوریه در شهرهای حما، سقبا، حلب و عربین با راهپیمایی در خیابانهای این شهرها خواستار سرنگونی حکومت اسد شدند.

همزمان مردم در شهر دوما نزدیکی دمشق به ارگانهای امنیتی حکومت هشدار دادند در صورتی که ارتش بازداشتهای خودسرانه، ضرب‌وشتم و بدرفتاری را متوقف نکند به نافرمانی مدنی دست خواهند زد.

ساکنان شهر دوما اعلام کردند تمام شهرها و روستاهای استان به این نافرمانی ملحق خواهند شد و از پرداخت قبوض آب، برق، تلفن و مالیات خوداری خواهند کرد.

نظامیان رژیم سوریه پس از دستگیری صدها نفر از ساکنان شهر جسر الشغور و آن‌چه که آنان پاکسازی خواندند، نیروهای خود را به شهر ناآرام ابوکمال گسیل کردند.

به گزارش شاهدان عینی شمار زیادی تانک و سربازان مسلح روانه این شهر شدند. به گفته این شاهدان بیم آن می‌رود موج جدیدی از مهاجران از ابوکمال نیز راهی مرز ترکیه شوند.

در همین حال بان کی‌مون دبیرکل سازمان ملل ‌متحد روز دوشنبه شرایط در سوریه را ناگوار خواند و گفت این وضعیت بسیار نگران‌کننده است.

دبیرکل ملل ‌متحد که در سفری از آرژانتین دیدار می‌کرد، گفت درحالی‌که مردم سوریه خواستار تغییر هستند رژیم این کشور به سرکوب آنها ادامه می‌دهد.

وی از بشار اسد خواست تا راه را برای کمکهای انسان‌دوستانه به مردم باز کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fe4d58ea-8b53-4c7c-89ca-1da657b7fd15"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات