728 x 90

اعتراض عليه مالكي,گسترش اعتراضها در عراق,

یحیی الکبیسی: مالکی می‌خواهد اختلاف با علاوی را تشدید کند

-

یحیی الکبیسی، پژوهشگر و تحلیلگر سیاسی عراقی
یحیی الکبیسی، پژوهشگر و تحلیلگر سیاسی عراقی
یحیی الکبیسی، پژوهشگر و تحلیلگر سیاسی عراقی از امان به تلویزیون الجزیره گفت: مالکی با حمله وحشیانه‌یی که کرد و شخص آقای ایاد علاوی را چه از طریق تلویزیون آفاق که وابسته به حزب‌الدعوه است یا از طریق کانالهای تلویزیونی دیگری که وابسته به دولت قانون هستند، مورد هجوم قرار داد، خیلی روشن است که مایل به دامن زدن به این موضوع بود من فکر می‌کنم که آقای مالکی معتقد است که می‌خواهد اختلاف با علاوی را تشدید کند تا علاوی نیز مجبور شود یک بار دیگر وارد این تشدید اختلاف شده و بیرون بکشد تا این‌که چه بسا مالکی بتواند به این وسیله در العراقیه اختلاف انداخته و تجزیه کند، مالکی از این‌که ایاد علاوی تصمیم به بیرون کشیدن کند استقبال می‌کند و پس از آن وقتی برخی از افراد العراقیه و مجموعه 6نفره بیرون نکشند، در بین لیست العراقیه اختلاف و دودستگی می‌افتد، همان لیستی که می‌توانست یک عنصر مقابله‌کننده با آقای مالکی باشد، اعم از این‌که این مقابله در پارلمان باشد و یا در شورای وزیران.

وی با اشاره به حمله چماقداران و چاقوکشان مالکی به تظاهر‌کنندگان در میدان تحریر بغداد در روز جمعه افزود: آن‌چه امروز رخ داد، کپی‌برداری از حادثه معروف شتر در مصر است. این روشن است که مالکی نمی‌خواهد که هیچ‌کسی به سیاستهایش اعتراض کند و نقشی در اعتراضات داشته باشد. برای راه‌انداختن تظاهراتی علیه تظاهرات جوانان انقلاب که پیشتر آن را اعلام کرده بودند، مالکی پیشاپیش آماده‌سازی کرده بود، به‌عنوان مثال برای اولین بار ماشین‌های اس.ان.جی برای پخش مستقیم از صحنه را در میدان تحریر آماده کرده بودند درحالی‌که از روز 25ماه فوریه مانع از این کار می‌شدند. هم‌چنین پخش مستقیم از طریق بسیاری از کانالهای تلویزیونی بود درحالی‌که طی این مدت مانع از پخش مستقیم تلویزیونها می‌شدند. به خبرنگاران اجازه حضور در صحنه داده شد و خبرنگار الجزیره نیز در صحنه بود، به آنها اجازه داده شد به میدان تحریر بروند درحالی‌که مدتها بود که مانع از این کار می‌شدند. مالکی تلاش کرد تا میز را علیه تظاهرات اعتراضی چپه کند، لذا یک ضدتظاهرات راه انداخت. هم‌چنین او ساز فرقه‌گرایی را می‌زند و این یک تلاش برنامه‌ریزی شده بود تا در پشت این کار سیاسی، فرقه‌گرایی را به عراق باز گرداند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b9d7a3d7-491f-4820-a6fc-5282aa99189a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات