728 x 90

اتمي رژيم,

زنگهای خطر سلاح اتمی در محافل اطلاعات غربی به صدا درآمده است

-

زنگهای خطر سلاح اتمی در محافل اطلاعات غربی به صدا درآمده است
زنگهای خطر سلاح اتمی در محافل اطلاعات غربی به صدا درآمده است
خبرگزاری آسوشیتدپرس ۱۹خرداد ۱۳۹۰ـ انتشار مقاله‌یی در وب‌سایت سپاه پاسداران ایران که ایده آزمایش بمب اتمی ایران را مورد ستایش قرار می‌دهد، زنگهای خطر در محافل اطلاعات غربی را به صدا در آورده است که آنها این مقاله را به‌عنوان یک سند حمایت قوی در جمهوری اسلامی برای چنین اقدامی تعبیر می‌کنند.
این مقاله که با تیتر ”روز بعد از اولین آزمایش هسته‌یی ایران - یک روز عادی“ به چاپ رسیده، مصادف است با دیگر فعالیتهای علنی و مخفی که آمریکا و متحدانش آنها را به‌عنوان نشانه‌هایی می‌بینند که تهران می‌خواهد تسلیحات اتمی به‌دست آورد.
این مقاله که در سایت گرداب متعلق به سپاه پاسداران منتشر شده است می‌گوید، ”روز بعد از اولین آزمایش هسته‌یی برای ما ایرانیان یک روز عادی خواهد بود ولی در چشم بسیاری از ما درخشش جدیدی از قدرت و جلال کشور خواهد داشت“.
ترجمه‌یی که از سوی آسوشیتدپرس مورد بررسی قرار گرفته است از سوی یک مقام غربی ارائه شده که درخواست کرد به‌دلیل ماهیت اطلاعاتش نام برده نشود. ایران مقاصد خود را برای تسلیحات هسته‌یی تکذیب می‌کند اما در عین حال نیز به‌طور مستمر در حال نزدیک شدن به چنین ظرفیتی می‌باشد…

دیوید آلبرایت که مؤسسه‌اش، علوم و امنیت بین‌المللی تکثیرکنندگان مظنون تسلیحات هسته‌یی را دنبال می‌کند، گفت: این برای تهران غیرواقعی است تا تولید اورانیوم ۲۰درصد را به درجه‌یی که از سوی عباسی (رئیس سازمان اتمی رژیم) اظهار شده، برای یک رآکتور تحقیقاتی شتاب دهد.
وی گفت: این کار برای اهداف تحقیقات غیرنظامی مفهومی ندارد…
آلبرایت گفت: این مقاله در ابتدا در ماه آوریل در این وب‌سایت آمده بود. نگارش فارسی آن هنوز هم تا اواخر روز چهارشنبه بر روی این وب‌سایت موجود می‌باشد.
آلبرایت حدس می‌زند که انتشار مقاله منعکس‌کننده‌این است که حداقل برخی از جناحهای سپاه پاسداران از چنین آزمایشی حمایت می‌کنند، اگر‌چه این مقاله موضع رهبری ایران را در تمامیت ابراز نکرده است.
وی گفت: این می‌تواند منعکس‌کننده یک بحث درونی باشد... .
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/20eb464a-b854-4027-94e7-bfec94786ec9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات