728 x 90

-

رزمندگان ارتش آزادیبخش لیبی در شهر زنتان از مشکلات خود می‌گویند

-

جنگجویان لیبی در تلاش برای پیشروی - آرشیو
جنگجویان لیبی در تلاش برای پیشروی - آرشیو
در شهر زنتان در جنوب غربی طرابلس، رزمندگان ارتش آزادیبخش لیبی می‌گویند، با مشکلات عدیده‌یی مواجهند. اما با روحیه بالا و با ایمان به آزادی مردمشان از چنگال دیکتاتوری، برهمه این مشکلات فائق می‌آیند.
زیرنویس: رزمندگان مقاومت لیبی در زنتان
اسامه عجلاوی را صدا زده‌اند؛ او فرمانده رزمندگان در زنتان است و تحت فشار قرار دارد.

اسامه: فشار بالایی هست؛ خیلی زیاد. چون حل‌وفصل همه مشکلات، سخته؛ همه‌شون! تأمین آب... . غذا، سلاح؛ (یا مثلاً ) مسائل ارتباطاتی و پزشکی؛ هر چیزی یک تضاده.

گزارش: او شهری را هدایت می‌کند که در شرف محاصره است؛ خیابانها مثل شهرهای متروکه شده‌اند؛ در پی شلیک پی‌درپی موشک از سوی (نیروهای) قذافی، بیشتر زنان و کودکان از ترس از این محل خارج شده‌اند.

اسامه یکی از ژنرالهای ارتش قذافی بوده است و در تلاش است تا هم در صحنه نبرد و هم خارج از آن فشار جنگ را کاهش بدهد.

فرمانده قبلی یک ماه پیش در نبرد کشته شد و او این مسئولیت را به‌عهده گرفت؛ او به سرعت به فردی تبدیل شد که مشکلات افراد را حل‌وفصل می‌کند.

اسامه: برای تأمین سوخت از این پمپ‌بنزین استفاده می‌کنیم؛ اولین باره. خیلی چیزها رو باید آماده کنیم. من اومدم (وضعیت) رو ببینم.

گزارشگر: حالا که امنیت مرز رو تأمین کرده‌اید، آیا وضعیت تأمین سوخت و لجستیک بهتر شده؟

اسامه: آره، آره! ولی به ژنراتور و چیزهای زیاد دیگه‌یی نیاز داریم.

گزارش: اما کسی این‌جا نیست... بدون تلفن همراه کار پیش نمی‌ره و او باید برگردد. اما او می‌گوید، این آخرین مشغله ذهنی‌اش است.

اسامه: مشکل اصلی سلاحه. ما به سلاح نیاز داریم.

کلام گزارشگر: آیا مهمات کافی دارید؟ گلوله توپ و گلوله برای سلاح.

اسامه: نه؛ ما از (مهماتی) استفاده می‌کنیم که از (نیروهای) قذافی غنیمت می‌گیریم.

گزارشگر: آیا در حال تمام شدنه؟
اسامه: ... سرّیه؛ نمی‌تونم بهتون بگم.

گزارش: او لبخند می‌زند... به‌عنوان یک ژنرال نباید (چنین چیزهایی را) برای دشمن آشکار کند. اما از این وضعیت ناراضی است؛ او می‌گوید، زنتان برای شکست‌دادن قذافی کلیدی است و نمی‌تواند درک کند که چرا سازمان ملل حمایت انسان‌دوستانه به‌عمل نمی‌آورد و چرا ناتو پشتیبانی بیشتری از این نبرد نمی‌کند؛ (با اقداماتی مثل) تأمین امنیت جاده آسیب‌پذیر تجدید تدارکات آنها به‌سمت مرز، و زدن موشکهایی که مردم را به وحشت انداخته‌اند.

اسامه: آره، این خیلی براشون ساده است؛ اگه ما تسلیحات کافی داشته باشیم، خودمون می‌تونیم این کار رو بکنیم و به ناتو و هیچ چیز دیگه‌یی نیاز نخواهیم داشت.

گزارشگر: زنتان برای رزمندگان، اهمیت خیلی زیادی داره؛ اگه قرار باشه قذافی از قدرت کنار زده بشه، این کار باید از میان همین کوهها انجام بشه. تاریخاً این نقطه‌ییه که می‌شه از طریق اون روی پایگاه (قذافی) در پایتخت فشار گذاشت. زنتان یک سرمایه استراتژیک است که رزمندگان نمی‌توانند به خود اجازه از دست‌دادنش را بدهند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2caa1ef0-20ed-4351-a30f-6c97031b1602"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات