728 x 90

-

ببرهای سوماترا

-

ببرهای بنگال
ببرهای بنگال

تلویزیون بی.بی.سی جهانی: هشدارهای جدیدی از سوی حامیان محیط زیست در رابطه با دو ببر کمیاب از نژاد سوماترا. درحال حاضر فقط حدود ۴۰۰ ببر سوماترا در جهان وحش باقی است و این دو ببر به‌طور خاص همراه با ۱۰ ببر دیگر که توسط دوربینهای صندوق بین‌المللی جهان وحش (wwf) در جنگلهای اندونزی گرفته شده‌اند در معرض تهدید صنایع چوب بری قرار دارند.

این فیلم در آوریل گذشته توسط دوربینهای (wwf) که در جنگلهای سوماترا تعبیه شده گرفته شده است. این سازمان می‌گوید چوب برها درختهای این منطقه را قطع خواهند کرد. دیدن این تعداد ببر با هم در یک نقطه بندرت اتفاق می‌افتد. هرچند این موضوع دلگرم‌کننده است، اما حامیان محیط زیست نگران از بین رفتن جنگلها در محیط زندگی ببرها هستند.

یک هماهنگ‌کننده محیط زیست گفت: ازبین رفتن جنگلها باعث کم شدن محل زندگی ببرها خواهد شد و در نتیجه ببرها را مجبور می‌کند به‌دنبال محل زندگی جدیدی باشند. این موضوع برای انسانها مشکلاتی به‌وجود خواهد آورد و لذا ببرها را در معرض خطر شکار انسانها قرار می‌دهد… اندونزی دربرگیرنده یکی از مهمترین جنگلهای جهان است. اما در سالهای اخیر میزان زیادی از این جنگلها برای کشت درختان نخل پاکسازی شده‌اند. حامیان محیط زیست به دولت اندونزی فشار میاورند تا این تخریب را متوقف کند. اندونزی یک توقف دو ساله در قطع درختان جنگلی را پذیرفته، ولی این توافق هنوز امضا نشده است. در ۵۰سال گذشته‌اندونزی دو نوع ببر جاوا و بالی را از دست داده است. نگرانی از این‌که ببرهای سوماترا نیز به همان سرنوشت دچار شوند وجود دارد. تنها چند صد ببر سوماترا از طبیعت وحشی باقیمانده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/833050e0-531a-4707-9da0-3e2bca04d7ae"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات