728 x 90

ليبي,قيام هاي خاورميانه,

مزدوران خارجی قذافی

-

معمر قذافی، دیکتاتور لیبی
معمر قذافی، دیکتاتور لیبی

تلویزیون الجزیره انگلیسی:ماشین کشتار قذافی توسط نیروهایی می‌چرخد که اغلب مزدور خارجی هستند. تعدادی از آنها که توسط رزمندگان لیبی دستگیر شده و در حال حاضر در یک زندان موقت در شهر زنتان نگهداری می‌شوند جزییاتی از وضعیت این نیروها ارائه می‌دهند. گزارشی از بخش انگلیسی الجزیره:
52مرد که همه توسط نیروهای اپوزیسیون اسیر شده‌اند، در یک مدرسه در شهر زینتان نگهداری می‌شوند. سرگذشتی که آنها تعریف می‌کنند، گوشه‌یی از ماشین جنگی قذافی را به تصویر می‌کشد. بنا‌ به گفته این مرد که می‌خواهد به‌عنوان یک لیبیایی آزاد شده معرفی شود، ارتش کلاسیک قذافی اواخر ماه مارس وارد عمل شد.

او می‌گوید، ابتدا نیروهای ویژه شبه‌نظامی فراخوانده شدند، ولی به‌خاطر تلفاتی که متحمل شدند، مارا بسیج و استخدام کردند، آنها تجهیزاتی به‌ما دادند که نمی‌دانستیم، چگونه از آن استفاده کنیم.

در همین زمان؛ ارتش قذافی تلاش می‌کرد تا بنیه نظامی خود را تقویت کند. به همین منظور به‌دنبال شبه‌نظامیانی از خارج کشور رفت. اسماعیل، یک سودانی اهل دارفور است و شغلش رانندگی بود. او از قذافی حمایت می‌کرد. او می‌گوید «رابطینی در شهر طرابلس به‌دنبال استخدام افراد می‌گردند. بما گفته شد به بندر شماره 77 برویم. آنها بما یک کارت شناسایی و 2ساعت آموزش استفاده ازیک سلاح RPG دادند. آنها بما گفتند که القاعده، ارتش فرانسه و بعضی الجزایریها وارد لیبی شده‌اند و ما باید با آنها بجنگیم».

چندین افریقایی دیگر از کشورهای چاد و سودان نیز در این جا زندانی هستند. این اظهارات شورای انتقالی ملی لیبی را تأیید می‌کند که می‌گوید قذافی از مزدوران خارجی استفاده می‌کند.

این سرباز اسیر شده می‌گوید: بما دستوراتی داده می‌شد که هیچ انسانی با وجدانی آنها را قبول نمی‌کند. بما گفته شده بود که هر خانه‌ای که وارد آن شویم، بما تعلق دارد، هر خودرویی که می‌بینیم متعلق به ماست، به هر دختری که می‌بینیم می‌توانیم تجاوز کنیم. همه چیز برای ما بود. آنها بما قرصهای تحریک کننده می‌داند و ما را تا 72ساعت بیدار نگه می‌داشتند.

اسماعیل می‌گوید: ما یک ستون شامل 50 خودرو بودیم. 7 افسر لیبیایی نیز با ما بود، ولی بقیه سربازان همه خارجی بودند. لیبیاییها لیست از اسامی افرادی که در تعقیب آنها بودند را همراه داشتند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/755d1ce3-aa33-45de-b2da-a5ae4196ed8a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات