728 x 90

خانواده زندانيان ,افزايش فشار بر زندانيان,

زندانیان سیاسی هنگام ملاقات با اعضای خانواده بازرسی بدنی شدید می‌شوند

-

تجمع خانواده‌های زندانیان در مقابل زندان اوین - آرشیو
تجمع خانواده‌های زندانیان در مقابل زندان اوین - آرشیو
بنابه گزارشات رسیده بازجویی و تهدید زندانیان سیاسی به‌خاطر انتشار شرایط قرون‌وسطایی زندان و بازرسی بدنی زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین قبل از انجام ملاقات کابینی با خانواده‌هایشان صورت می‌گیرد.

از ۲ الی ۳ هفته پیش پاسداربندهای بند ۳۵۰ زندان اوین زندانیان سیاسی که برای ملاقات کابینی عازم سالن ملاقات می‌شوند مورد بازرسی بدنی شدید قرار می‌دهند و زندانیان سیاسی که دست نوشته، کاغذ و قلم همراه خود دارند مورد برخورد غیرانسانی آنها قرار می‌گیرند و مانع بردن کاغذ و قلم به سالن ملاقاتهای کابینی می‌شوند. هم‌چنین در طی چند هفتۀ گذشته تعدادی از زندانیان سیاسی که بیانیه‌های آنها در رسانه‌های آزاد انتشار یافته است به دفتر رئیس زندان فراخوانده شده‌اند و آنها را مورد بازجویی و تهدیدات مختلف قرار داده‌اند.

از چند هفته پیش تعدادی از مأموران وزارت اطلاعات که در بند ۲۰۹ مستقر هستند هنگام ملاقاتهای کابینی خانواده‌های زندانیان سیاسی با عزیزانشان در سالن ملاقات بند ۳۵۰ زندان اوین حاضر می‌شوند و زندانیان سیاسی و خانواده‌های آنها را زیر کنترل خود قرار می‌دهند. مأموران اطلاعات در مواردی با زندانیان سیاسی و خانواده‌ها در حین ملاقات برخوردهای غیرانسانی داشته‌اند. از طرفی دیگر زندانیان سیاسی که در شرایط حاد جسمی به‌سر می‌برند و نیاز مبرم به درمان در بیمارستانهای خارج از زندان دارند از انتقال آنها به بیمارستان خودداری می‌کنند و به عمد سعی دارند که شرایط حاد جسمی آنها را غیرقابل برگشت نمایند.

در حال حاضر تعدادی از زندانیان سیاسی از ناراحتی‌های حاد جسمی رنج می‌برند و نیاز به درمان فوری آنها در بیمارستانهای خارج از زندان می‌باشد زندانیان سیاسی مانند، محمد صدیق کبودوند، سعید متین پور، مجید رضایی می‌باشند. تعداد زیادی از زندانیان سیاسی ماه‌ها است که از داشتن ملاقات حضوری با خانوادهها و فرزندان خود محروم هستند و مراجعات مستمر آنها به عباس جعفر دولت آبادی دادستان تهران که در لیست بین‌المللی ناقضین حقوق‌بشر قرار دارد، از روبه‌رو شدن و پاسخ دادن به آنها خودداری می‌کند. رفتار این فرد به حدی غیرانسانی و زننده است که تعداد زیادی از خانواده‌های زندانیان سیاسی او را تحریم کرده‌اند و دیگر حاضر به روبه‌رو شدن با این فرد نامشروع و ناقض حقوق‌بشری نیستند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3a54aad7-bf1c-4083-9fff-61de5fc9342c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات