728 x 90

-

گفته‌ها و ناگفته‌ها از میان رسانه‌های رژیم - چهارشنبه ۱۴اردیبهشت ۱۳۹۰

-

گفته ها و ناگفته ها - رسانه های رژیم
گفته ها و ناگفته ها - رسانه های رژیم
روزنامه‌های رژیم کماکان آینه تداوم شقه درونی رژیم هستند، به‌رغم این‌که خود ولی‌فقیه ارتجاع دوگانگی در حاکمیت را انکار کرد و فرمان به لاپوشانی و تسویه‌حساب در صندوق‌خانه داده بود، برخی خواص «بی بصیرت» نظام هم‌چنان این دوگانگی حاکمیت ننگین را در روزنامه‌ها به‌نمایش می‌گذارند:
کیهان: «صفار هرندی: حضرت آقا با وجود تمام ناملایماتی که دل اهل ولا را به درد می‌آورد، جامعه را به سکوت فرا می‌خوانند و اجازه نمی‌دهند پیش روی چشمهای نامحرم حاکمیت دوگانه به نمایش گذارده شود».

روزنامه مردم‌سالاری، با درج اظهارات آخوند ذوالنور جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه، روی نقطه اصلی این حاکمیت دوگانه، یعنی ولایت فقیه و تقابلهای پاسدار احمدی‌نژاد انگشت گذاشت:
مردم‌سالاری: «... رابطه با رهبر معظم انقلاب باید رابطه امام و مأموم باشد، این رابطه، رابطه مطیع و مطاع، رابطه مقلد و مقلّد است، این حرفها یعنی چه که رابطه‌ام با رهبری رابطه پدر و فرزندی است؟ توقع داریم احمدی‌نژاد موضعش را شفاف‌تر بیان کند. رابطه پدر و فرزندی یعنی چه؟ مقام معظم رهبری، ولی حاکم است، او نائب امام زمان (عج) است و بدون امر او، نه رئیس‌جمهور و نه هیچ‌کس دیگر مشروعیت ندارد».

بنا‌ به‌نوشته مردم‌سالاری آخوند ذوالنور، ضمن خط ونشان کشیدن برای پاسدار احمدی‌نژاد، ناگزیر به انقباض درونی رژیم و قحط‌الرجال ناشی از آن اعتراف کرده و می‌گوید:
مردم‌سالاری: «ما دیروز نمی‌دانستیم که آقای احمدی‌نژاد این جور می‌شود، ولی با تمام این احوال که امروز این علم را نسبت به او پیدا کردیم، اگر باز هم برگردیم به انتخابات به احمدی‌نژاد رأی می‌دهیم، چون گزینه دیگری وجود ندارد که بخواهیم آن کار را کنیم، مگر غیر از این است» ؟
مردم‌سالاری با درج اظهارات دبیرکل باند فاشیستی موتلفه به یک وجه دیگر از درد بی‌درمان رژیم اعتراف کرد و ضمن این‌که مردم ایران و مقاومتشان را دشمن نامید، وحشت خود از تعمیق شکاف درونی را این‌طور بیان می‌کند:
مردم‌سالاری: «گاهی یک غفلت از انجام وظایف و عدم‌توجه به مبانی اعتقادی ممکن است انسان را به تناقض در مواضع دچار کند. ما باید بدانیم دشمن در کمین ماست و از کوچکترین رخدادی برای ایجاد شکاف بین مردم و مسئولان بهره‌برداری می‌کند».

این‌که رژیم چطور می‌خواد این شکاف درونی خودش را هم بیارورد، برای پاسخ به‌نوشته روزنامه قدس باید مراجعه کنیم که خبر از دستگیری 25نفر از «مرتبطان با جریان انحرافی» داده که همه از باند مشایی هستند. در این جدال باندی، ناچار به گوشه‌ای از یک فقره از چپاولهای نجومی پاسدار مشایی اعتراف کرده‌اند:
قدس: «...شرکت خصوصی ”سمگا“ که به تازگی از سوی اطرافیان اسفندیار رحیم مشایی تأسیس شده، با حمایتهای ویژه هیأت دولت قراردادهای بزرگی به‌دست آورده است... سمگا که در هفتم تیرماه ۱۳۸۸ با سرمایه 20میلیارد تومان به ثبت رسیده و تأسیس شده است، در مدت کوتاهی توانسته 6شرکت اقماری بزرگ تأسیس کند. یکی از شرکتهای مولود سمگا، بانک جدیدالتأسیس ”گردشگری“ است که در ابتدای تولد، سرمایه آن از 200میلیارد به 600میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است. اسفندیار رحیم مشایی و حمید بقایی جزو اولین سهامداران شرکت سمگا بوده‌اند و مدیرعامل این شرکت، مهدی جهانگیری، معاون سابق مشایی، در میراث فرهنگی و گردشگری است».

رسانه‌های رژیم بعد از جدال باندی علیه احمدی‌نژاد، موضعگیریهای مهره‌های مختلف را را علیه او درج کرده‌اند. کافی است به کیهان ارگان ولی‌فقیه ارتجاع نگاه کنیم:
کیهان: «مصباح یزدی: اگر به خدا و پیغمبر معتقد هستیم، اطاعت از ولی‌فقیه بر ما واجب است».
کیهان: «معاون اول قوه قضاییه: ... کسانی که دانسته یا ندانسته کاری کنند که دل دشمن را شاد و حزب‌اللهی‌ها را ناامید کنند، بخواهند یا نخواهند در جهت اهداف دشمن حرکت کرده‌اند»...
کیهان، اخبار ادبی و هنری: «... جریان انحرافی در عرصه‌های مدیریت فرهنگی و سیاسی کشور نفوذ کرده و هر کجا که می‌رویم نشانه‌هایی از آنها می‌یابیم... این نظریه‌ها بارها و بارها مورد اعتراض علما و مردم عزیز کشورمان قرار گرفته و نکته‌ای نیست که آقای رئیس‌جمهور نخواهند به آن توجه کنند».

خبرگزاری سپاه پاسداران هم با درج یک مقاله تحلیلی احمدی‌نژاد را بر سر دوراهی تمکین در عمل از خامنه‌ای یعنی حذف باند خود و یا پذیرش مارک «حاشیه‌سازی به نفع نظام سلطه و اذناب منطقه‌یی آن» قرار داد و از جمله می‌نویسد:
خبرگزاری فارس: «... با این نگاه می‌توان به خوبی دریافت که چنین حاشیه‌سازی در مجموع به نفع نظام سلطه و اذناب منطقه‌یی آن تمام خواهد شد... تداوم وضع موجود، برخی صاحبنظران را به این احتمال نزدیک نموده است که سناریو تشدید بحران، بردن به لبه پرتگاه و ایجاد ناجی مصنوعی در پشت صحنه‌ی تحولات اخیر در حال جریان است».

سایت پاسدار محسن رضایی سرکرده پیشین سپاه با درج اظهارات پاسدار حسین فدایی سرکرده باند فاشیستی موسوم به جمعیت ایثارگران، به درستی وضعیت روحی و چشم‌انداز نظام از نظر این مهره‌ها را ترسیم کرده است:
تابناک: «حسین فدایی: ما نیز به‌عنوان بخشی از نیروهای انقلاب بایستی اگر در گذشته هر مقدار در عمل تبعیت از رهبری را بر خود فرض می‌دانستیم، اکنون این تبعیت را 10 یا 100برابر کنیم تا قطار انقلاب به راحتی از این گردنه پرپیچ‌وخم و البته مه‏آلوده عبور کند».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/feb14beb-b2cb-44b5-8528-144f135d4a35"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات