728 x 90

ليبي,قيام هاي خاورميانه,

کمک به انقلابیون لیبی

-

از مجروحان درگیریهای لیبی
از مجروحان درگیریهای لیبی
مجروحان صحنه‌های نبرد، پس از معالجات فوری به صحنه‌های نبرد برمی‌گردند. ایتالیا به مداوای این مجروحان کمک می‌کند.

ایتالیا هواپیماهای باری خود را برای انتقال مجروحان به بنغازی فرستاده و برخی از انقلابیون را به میلان و برخی دیگر با جراحات شدیدتر را به رم برده است. این هواپیمای حمل‌ونقل (سی 130) در بنغازی به زمین نشسته و تعدادی از مجروحان را که برای مداوا به میلان برده بود، به بنغازی بازگردانده است. تعدادی از مجروحان می‌گویند می‌خواهند دوباره به جبهه نبرد برگردند.

محمد می‌گوید: «من یک سرباز نیروهای ویژه هستم که به شورشیان پیوستم. من در اجدابیا مورد اصابت 2گلوله قرار گرفتم. یکی به رانم خورد و دیگری به شانه‌ام».
هواپیما در بازگشت تعداد دیگری از مجروحان نبرد مصراته را با خود خواهد برد. در میان این مجروحان، قطع عضو، اصابت ترکش و جراحات صورت وجود دارد.

عبدل می‌گوید: «گلوله به رانم خورد و از سمت دیگر خارج شد و یک حفره بزرگ ایجاد کرد. ما مجروح شدیم، ولی نفرات خودی ما را درمان کردند. اگر نفرات قذافی مجروح شوند، نیروهای قذافی آنها را تمام‌کش می‌کنند».

تالار فرودگاه بنغازی قبلاً میزبان دیپلوماتها بوده است. ولی امروز به یک سرپل انتقال مجروح تبدیل شده. تیم پزشکی ایتالیا مجروحان را برای یک پرواز 3ساعته به رم آماده می‌کند.

عبدالله می‌گوید: «تنها چیزی که از ایتالیا می‌داند، تیمهای فوتبال آن است. من از تیم آسه میلان خوشم می‌آید».

ایتالیا حمایت خود را از اپوزیسیون اعلام کرده و به‌لحاظ پزشکی نیز به آنها کمک می‌رساند. هم‌چنین قول داده که جتهای جنگنده خود را در اختیار ناتو قرار دهد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a65574dc-d7fe-4707-81de-78fca778c42d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات