728 x 90

اشغال بخشي از اشرف با زرهي,

۴سازمان حقوق‌بشری ایتالیا خواستار اقدام فوری و عملی برای پایان‌دادن به اشغال اشرف شدند

-

نامه 4سازمان حقوق‌بشری ایتالیا به بان کی‌مون
نامه 4سازمان حقوق‌بشری ایتالیا به بان کی‌مون
4سازمان حقوق‌بشری ایتالیا در نامه‌ای خطاب به دبیرکل سازمان ملل خواستار اقدام فوری و عملی برای پایان‌دادن به اشغال اشرف توسط نیروهای عراقی و جلوگیری از تکرار کشتار ساکنان آن توسط نیروهای عراقی شدند.

روبرتو مالینی، رئیس مشترک سازمانی برای همه، آلفرد بریتمن، رئیس انجمن بنگر به آسمان، کمیته بین‌المللی ضدنژادپرستی و انجمن در آنیز ایتالیا که این نامه را امضا کردند، خطاب به بان کی‌مون اعلام نمودند: خانم ناوی پیلای، کمیسر عالی حقوق‌بشر ملل‌متحد عملیاتی که توسط نیروهای عراقی صورت گرفت و منجر به قتل ساکنان اشرف گردید را محکوم کرده و خواستار ”تحقیقات مستقل، کامل و شفاف“ شد. به گفته وی ”هر فردی که به استفاده از نیروی قهر مفرط مسئول شناخته شود، می‌بایست مورد محاکمه قرار گیرد“. به‌رغم محکومیت شدید بین‌المللی نسبت به این قتل‌عام در کمپ اشرف، تهدید برای کشتار بیشتر در کمپ کماکان وجود دارد و تا زمانی که نیروهای عراقی در کمپ اشرف مستقر هستند، هیچ‌گونه امنیت جانی و مالی به‌خصوص در مورد ۱۰۰۰زن ساکن در این کمپ وجود ندارد.

از این‌رو ما خواستار یک راه‌حل عملی و فوری برای سپردن مسؤلیت حفاظت کمپ به نیروهای سازمان ملل و یونامی هستیم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/de5bee43-1c10-4d45-85ee-a36b7f91a241"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات