728 x 90

قيام هاي خاورميانه,سوريه ,صدور تروريسم رژيم به كشو

کمک رژیم ایران به دیکتاتور سوریه

-

تئودور کاتوف، سفیر سابق آمریکا در سوریه
تئودور کاتوف، سفیر سابق آمریکا در سوریه
نباید تعجب کرد که رژیم ایران به سوریه در سرکوب تظاهر‌کنندگان کمک می‌کند، سوریه تنها متحد این رژیم است. این اظهارات سفیر سابق آمریکا در سوریه است.

در مسیر «ازرع» به شهر درعا مردم با رگبار گلوله نیروهای امنیتی روبه‌رو شدند. صحنه‌های دلخراشی دیده می‌شد. بیشتر مردم در جنوب کشور سلاح حمل می‌کنند و اوضاع به خشونت کشیده شده است. تیراندازی زمانی آغاز شد که عزاداران اجساد قربانیان را از روی پلی به سمت محل خاکسپاری حمل می‌کردند. سرکوب مرگبار قیام مردم سوریه با محکومیت بین‌المللی روبه‌رو شده است. باراک اوباما دخالت رژیم ایران را در این سرکوب محتمل دانسته است.
وی گفت: استفاده ظالمانه از زور برای فرونشاندن تظاهرات باید همین الآن پایان پذیرد. بشار اسد خارجیها را مقصر می‌داند، در حالی که از رژیم ایران برای سرکوب شهروندان سوری کمک می‌خواهد تا از همان شیوه‌های وحشیانه‌یی که همتای ایرانیش استفاده می‌کند، علیه مردم سوریه به‌کار بگیرد.

تئودور کاتوف سفیر سابق آمریکا در سوریه گفت: اگر رئیس‌جمهور به اطلاعات مشخصی دسترسی نداشت، چنین حرفی نمی‌زد. نباید تعجب کرد اگر رژیم ایران به متحد خود در سوریه کمک کند. زیرا رژیم ایران در تهران و سایر شهرها با تظاهرات و قیام بسیار بسیار گسترده‌تری از سایر نقاط روبه‌رو بود و آن را به‌شدت سرکوب کرده است.
بشار اسد با ترساندن مردم از جنگ فرقه‌یی از اوضاع سوء‌استفاده می‌کند و عراق و لبنان را به‌عنوان نمونه مثال می‌زند.
اما مردم اکنون یکصدا علیه وی برخاسته‌اند و به این ادعاها اعتنایی نمی‌کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/69d0f225-27ed-439f-b902-774f3ea3a344"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات