728 x 90

اشغال بخشي از اشرف با زرهي,

فراخوان اضطراری به توقف کشتار ساکنان اشرف

-

کنفرانس مطبوعاتی در اعتراض به کشتار وحشیانه در اشرف -ژنو
کنفرانس مطبوعاتی در اعتراض به کشتار وحشیانه در اشرف -ژنو
صبح روز جمعه ۱۹ فروردین، کنفرانس مطبوعاتی در ژنو - سوئیس با شرکت نمایندگان مجلس و سازمانها ی حقوق‌بشری و هم‌چنین اعضای خانواده‌های اشرفیان برگزار شد. در این کنفرانس فراخوانی برای توقف کشتار ساکنان اشرف اعلام شد.


فراخوان اضطراری به توقف کشتار ساکنان اشرف
صدها مجروح در شرایط بسیار خطرناک


· با توجه به حمله جنایتکارانه نیروهای عراقی علیه ساکنان بی‌دفاع اشرف که از ساعت ۴:۴۵ صبح روز ۸ آوریل آغاز شد.
· با در نظر گرفتن این‌که این حمله به‌دستور نخست وزیر نوری مالکی و تحت فرماندهی مستقیم سپهبد علی غیدان فرمانده نیروی زمینی عراق انجام گرفت.
· با توجه به این‌که نابودی ساکنان اشرف خواسته رژیم ایران بوده که مستمرا بر آن اصرار ورزیده است.
· با توجه به این‌که تا ساعت ۱۰ بامداد ۸ آوریل بوقت محلی ۲۸ نفر کشته و ۳۰۰ مجروح در بین ساکنان اشرف گزارش شده است.
· با توجه به این‌که ساکنان اشرف افراد حفاظت‌شده تحت کنوانسیون چهارم ژنو هستند و از کلیه حقوق بنیادین براساس حقوق‌بشر بین‌الملل برخوردارند.
· با توجه به این‌که دولت عراق برخلاف تعهداتش برای احترام به حقوق ساکنان اشرف براساس قوانین بین‌المللی مستمرا این تعهدات را نقض کرده است.
· با توجه به هشدارهای متعدد سازمانهای مدافع حقوق‌بشر، بیانیه‌ها و قطعنامه‌های نمایندگان پارلمان در کشورهای اروپایی و نمایندگان کنگره آمریکا از جمله قطعنامه ۲۴آوریل ۲۰۰۹و بیانیه کتبی مورخ ۲۵نوامبر ۲۰۱۰ پارلمان اروپا، بیانیه شورای... اروپا، جلسات استماع کمیته خارجی کنگره آمریکا و کمیته نیروهای مسلح سنا نسبت به فشارهای اعمال شده از سوی عراق علیه ساکنان اشرف
· با توجه به این‌که بنابه پیمان رم و حکم دادگاه اسپانیا نقض حقوق ساکنان اشرف به‌عنوان افراد حفاظت‌شده تحت کنوانسیون ژنو جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است
ما بدینوسیله:

۱. از دولت کشور خودمان سوئیس، درخواست داریم که مجروحان را که تا این لحظه ۳۰۰ تن می‌شوند را، به‌دلیل نبودن هیچگونه امکان پزشکی واز آن‌جا که این افراد حفاظت‌شده کنوانسیون ۴ژنو هستند و برای احترام به حقوق انسانی آنها و برای نجات جانشان به شکل اورژانس به سوئیس منتقل کنند. لازم به ذکر است تعدادی از مجروحان به‌دلیل عدم امکانات پزشکی جانشان را از دست دادند.
۲. از شورای امنیت، دولت آمریکا و اتحادیه اروپایی می‌خواهیم جنایات دولت عراق را محکوم نموده و اقدامات فوری برای خاتمه دادن به این کشتار اتخاد کنند.
۳. از دولت آمریکا می‌خواهیم که سریعا مداخله نموده و مجروحان را به بیمارستان آمریکاییها برای رسیدگیهای لازم منتقل نماید.
۴. از اتحادیه اروپا و خانم اشتون می‌خواهیم که کمکهای مالی به دولت عراق را تا تضمین حقوق ساکنان اشرف قطع نمایند.

۵. از دولت آمریکا و سازمان ملل می‌خواهیم که حفاظت اشرف را به‌عهده گرفته و ترتیباتی بدهند که نیروهای عراقی بلادرنگ از اشرف خارج شوند.
علاوه براین در مقابل مقر اروپایی سازمان ملل‌متحد نیز ایرانیان آزاده و شریف علیه حمله وحشیانه در اشرف دست به تظاهرات زدند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/97aea7c4-bae7-4529-b383-abdd54ff283e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات