728 x 90

اشغال بخشي از اشرف با زرهي,

پاتریک کندی: تهدید اشرف توسط مالکی، محصول دخالت مستقیم رژیم آخوندی در عراق است

-

پاتریک کندی
پاتریک کندی
تلویزیون بی.بی.سی جهانی گفتگویی با پاتریک کندی درباره تحولات منطقه خاورمیانه، وضعیت رژیم دیکتاتوری حاکم بر ایران و خواست مردم ایران برای تغییر و ضروت حمایت از مقاومت مردم ایران انجام داد. پاتریک کندی در این مصاحبه گفت: رژیم ایران بزرگترین صادر کننده تروریسم بی‌ثباتی و بنیادگرایی است مالکی افراد غیرمسلح در کمپ اشرف را مورد تهدید قرار می‌دهد و این چیزی است که محصول مستقیم دست داشتن ملاهای ایران در عراق است.

تلویزیون بی.بی.سی در ابتدای این برنامه گفت: محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور رژیم ایران، نقش عربستان در بحرین را مورد انتقاد قرار داده و تصمیم اعزام نیروهای سعودی به این کشور را، یک تصمیم زشت توصیف نمود. عربستان نیز سریعاً واکنش نشان داد و تهران را متهم به دامن زدن به تنشهای فرقه‌ای در آن‌جا کرد. بسیاری از همسایگان سنی ایران، سالهاست مظنون هستند که تهران در جوامع شیعی کشورهایشان اعمال نفوذ می‌کند. در همین حال، آمریکا، نسبت به اهمیت استراتژیکی ایران، در منطقه‌ای که به ناگهان، نامتعین‌تر از آن چیزی شده که هر کس ممکن بود پیش‌بینی کند، آگاه است.

در این‌جا از استودیوی لندن، پاتریک کندی، نماینده پیشین کنگره آمریکا و پسر سناتور ادوارد کندی فقید به ما ملحق می‌شود. او اکنون برای بحث در مورد موج تغییر در خاورمیانه، و پیش‌بردن کمپین برای حمایت بیشتر از جنبشهای دموکراتیک در ایران، در بریتانیا به‌سر می‌برد. آقای کندی از این‌که به ما در برنامه‌هاب ملحق شدید خیلی متشکرم. می‌خواستم از شما بپرسم که به نظر شما، ایران تا چه حد یک فاکتور مهم در تصمیمات دولت اوباما در مورد نحوه برخورد با قیامهایی که منطقه را در بر گرفته، بوده است؟

پاتریک کندی: درست گفتید. این قیامها در حال فرا گرفتن سراسر خاورمیانه است. یک روز ما روی یک کشور متمرکز می‌شویم، روز دیگر، بر روی یک کشور دیگر. حقیقت این است که این قیامها، در سراسر خاورمیانه جریان دارد، و این همان‌ جایی است که مرکزیت ایران نمایان می‌شود زیرا ایران، بزرگترین صادر کننده تروریسم، بی‌ثباتی و بنیادگرایی است، همان پدیده‌ای که شما در شروع صحبتهایتان به آن اشاره کردید. ایران قلب این بنیادگرایی، و قلب این نوع رژیم مستبد است و ملاها، تا وقتی که در قدرت هستند، هم‌چنان سعی خواهند کرد که خاورمیانه را در این وضعیت سرکوب، حفظ کنند، زیرا به نفع آنها نیست که چنین موج آزادیخواهی در سراسر خاورمیانه گسترش پیدا کند.

مجری: شما قطعاً نمی‌توانید رژیم ایران را به‌خاطر تمامی این قیامها و وقایعی که ما طی ماهها و هفته‌های اخیر شاهدش بودیم، سرزنش کنید.

کندی: من می‌توانم رژیم ایران را به‌خاطر ساختن تجهیزات انفجاری مستقلی که جوانان آمریکایی و بریتانیایی را، نه تنها در سراسر عراق در جریان جنگ عراق، بلکه هم‌اکنون در افغانستان به قتل می‌رسانند، سرزنش کنم. رژیم ایران این نوع تجهیزات انفجاری مستقل را صادر می‌کند و ما باید روشن سازیم که بزرگترین تهدید ما در منطقه، ایران است. آنها پول و سازماندهی آن را دارند و از آن برای صدور این نوع تروریسم به سراسر جهان، و البته به کشورهای همسایه‌شان، استفاده می‌کنند.

مجری: بگذارید در مورد شرایط کنونی و آن‌چه که در لیبی می‌گذرد، صحبت کنیم. منظورم، تونس، مصر، یمن، سوریه، بحرین است، منظورم این است که، شما نمی‌توانید بگویید که دست ایران در تمامی این وضعیتها نمایان است، می‌توانید؟

کندی: رژیم ایران، حزب‌الله، و حماس را تأمین مالی می‌کند. هم‌اکنون ما تلاش می‌کنیم ببینیم که اپوزیسیون قذافی چه کسی خواهد بود، چه کسی اپوزیسیون یمن خواهد بود. در سوریه چه اتفاقی خواهد افتاد. نکته طعنه آمیز این است که در ایران، ما تا همین نقطه هم یک اپوزیسیون داریم، یک اپوزیسیون دموکراتیک و سازمان‌یافته

مجری: بله
کندی: اگر آمریکا می‌خواهد از تغییر رژیم حمایت کند، بهتر است این کار را با حمایت از یک گروهی انجام دهد که به‌طور دموکراتیک انتخاب شده، و این گروه، امروز وجود دارد

مجری: بله
کندی: برخلاف آن، در جاهای دیگر که ما به‌طور نظامی درگیر هستیم، چنین نیرویی وجود ندارد.

مجری: بگذارید از شما در مورد موضع واشنگتن در منطقه سؤال کنم. منظورم این است که آیا واشنگتن خیلی گرفتار وضعیت ایران، و موضوع اتمی آن است و این‌که حالا هم، از سرعت بسیار زیاد وقایع منطقه، غافلگیر شده است؟

کندی: شما روی نقطه درستی انگشت گذاشتید. ایران به‌شدت در پی تسیلحات اتمی است، در حال بی‌ثبات کردن منطقه می‌باشد، و در حال حاضر نیز مردم در عراق را مورد تهدید قرار می‌دهد. … عراق کشوری است که بریتانیا و آمریکا پول زیادی در آن خرج کردند، ثروت، خون و جانهای زیادی برای آن دادند و از رژیم مالکی حمایت کردند، و حالا، مالکی، افراد غیرمسلح در کمپ اشرف را مورد تهدید قرار می‌دهد

مجری: پتریک کندی
کندی: و این چیزی است که مستقیماً محصول دست داشتن ملاهای ایران در عراق است

مجری: ما باید در این‌جا تمام کنیم. پتریک کندی، برای وقتتان بسیار متشکرم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f4d1900d-5454-4306-ae81-78b230e63f5d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات