728 x 90

ليبي,قيام هاي خاورميانه,

شورای ملی لیبی نخست وزیر دولت موقت را معرفی کرد

-

لیبی
لیبی
در حالی که معترضان در لیبی هم‌چنان خواهان تغییر حکومت هستند، شورای ملی لیبی در بنغازی، محمود جبرئیل را به‌عنوان نخست وزیر دولت موقت تعیین کرد.
از سوی دیگر قذافی سه‌شنبه شب در منطقه باب العزیزیه در شهر طرابلس ظاهر شد و گفت حق با من است. اظهارات قذافی در حالی بیان می‌شود که معترضان علناً در پایتخت می‌گویند، پایان حکومت قذافی نزدیک است.
در همین حال مخالفان، جنگل کشافه در شرق زنتان را از گردانهای قذافی پاکسازی و تلاش برای ورود گردانها از شمال را خنثی کردند
هم‌چنین درحالی‌که نبرد برای بازپس‌گیری اجدابیه توسط مخالفان ادامه دارد، اهالی مصراته خواستار راه‌اندازی بیمارستان شناور که در بندر شهر پهلو گرفته، شدند.

از سوی دیگر فرمانده نیروهای فرانسوی در عملیات نیروهای ائتلاف گفت هواپیماهای ارتش قذافی دیگر نمی‌توانند پرواز کنند و نیروهای زرهی آن نیز در روزهای گذشته چندین بار مورد حمله هوایی قرار گرفته و بیش از پنجاه درصد از توان خود را از دست داده‌اند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه ۳ فروردین، سخنگوی ارتش فرانسه نیز گفت از امروز عملیات نظامی در لیبی را به مناطق دورتر از بنغازی گسترش خواهد داد.
از سوی دیگر هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا گفت برخی افراد نزدیک به قذافی در پی یافتن راهی برای خروج از بحران جاری شده‌اند.
اوباما به شبکه سی.ان.ان ۳ فروردین گفت: ما تمامی گزینه‌هایمان را امتحان خواهیم کرد و اولین وظیفه ما درحال حاضر امنیت بخشیدن به منطقه است که قذافی نتواند به مردم خود آسیب برساند.
اوباما هم‌چنین به تحریمها علیه حکومت قذافی اشاره کرد و گفت آمریکا ۱۴شرکت وابسته به شرکت نفت لیبی را تحت مجازات قرار داد.
همزمان رابرت گیتس، وزیر دفاع آمریکا برای گفتگو درباره لیبی امروز چهارشنبه وارد قاهره شد. وی با مقامات مصر گفتگو خواهد کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2b987f92-2bc7-4523-bcbe-edfe3c1dd70e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات