728 x 90

قيام تا پيروزي - اسفند ماه,اشرف - حمايت بين المللي

قطعنامه پارلمان اروپا درباره برخورد با ایران نمایندگان خواستار حمایت از ساکنان اشرف شدند

-

پارلمان اروپا
پارلمان اروپا
قطعنامه پارلمان اروپا
درباره برخورد با ایران
شماره INI ۲۰۵۰/۲۰۱۰
۱۰مارس ۲۰۱۱
در جلسه پارلمان اروپا که روز چهارشنبه با حضور کاترین اشتون رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار شد، نمایندگان مردم اروپا، نقض حقوق‌بشر و سیاستهای مداخله‌گرانه این رژیم در امور سایر کشورهای منطقه را مورد بحث قرار دادند.

در این جلسه گزارش باستیان بلدر، نماینده هلندی پارلمان اروپا و گزارشگر ویژه این پارلمان نیز ارائه شد و مورد بررسی قرار گرفت سپس روز پنجشنبه ۱۰مارس قطعنامه‌ای علیه نقض حقوق‌بشر در ایران توسط پارلمان اروپا به تصویب رسید و تونه کلام از بارونس اشتون خواست پیام قطعنامه‌های پارلمان در حمایت از اشرف را با جدیت به اجلاس اتحادیه اروپا ببرد.


تونه کلام، نماینده پارلمان اروپا،
من فکر می‌کنم اکنون وقت آن است که همان شیوه‌یی را که در مورد لیبی و سرهنگ قذافی به‌کار گرفته‌ایم در مورد رژیم تهران نیز عملی کنیم. به‌عبارت دیگر، امید بستن به‌اعتماد‌سازی به‌رژیم ایران دیگر یک انتخاب واقع‌گرایانه نیست. ما باید بیشتر از اپوزیسیون در ایران حمایت کنیم. من به‌طور ویژه‌یی در مورد اپوزیسیون در کمپ اشرف نگران هستم که از ژوئیه سال‌۲۰۰۹ تحت محاصره و فشار قرار دارند. وضعیت انسانی آن‌جا اصلاً قابل‌ قبول نیست. پارلمان اروپا قطعنامه‌یی در این‌باره در آوریل سال‌۲۰۰۹ و هم‌چنین قطعنامه نوامبر گذشته در حمایت از کمپ اشرف صادر کرد.

من به خانم اشتون توصیه می‌کنم که این پیام را با جدیت فردا به شورای اروپا ببرد. متشکرم.


پارلمان اروپا با تصویب قطعنامه برخورد با رژیم ایران در ۱۰مارس ۲۰۱۱ تأکید کرد: زمان آن فرا رسیده است که اتحادیه اروپا یک استراتژی جدید و همه‌جانبه را در برخورد با رژیم ایران اتخاذ کند و فراتر از موضوع برنامه اتمی این رژیم به وضعیت حقوق‌بشر در ایران به‌عنوان بالاترین اولویت، بپردازد. در این قطعنامه آمده است:
پارلمان اروپا از کاترین اشتون رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا مصرانه می‌خواهد تا وضعیت حقوق‌بشر در ایران را، در بالاترین اولویت قرار دهد.

پارلمان اروپا محکومیت معترضان و مخالفان رژیم ایران تحت عنوان محارب را، قویاً رد می‌کند.

مقامات رژیم ایران را به آزاد کردن بیدرنگ تمامی معترضانی که صرفاً به‌خاطر ابراز عقیده به تظاهرات پرداخته بودند، فرا می‌خواند.

با توجه به وضعیت سیاسی داخل کشور و اهداف مردم ایران، به‌طور خاص نسل جوانتر برای یک تغییر دموکراتیک؛ پارلمان اروپا همبستگی خود را با میلیونها ایرانی که از خرداد سال ۸۸ به امید تغییر سیاسی در ایران به خیابانها آمدند، ابراز می‌دارد.

با در نظرگرفتن اعدامهای متعددی که به دلائل سیاسی صورت گرفته، و بیشمار کسانی که در زندان باقیمانده‌اند،

و با در نظرگرفتن حقوق‌بشر پایه‌یی مردم ایران- به‌مثابه حق زندگی، آزادی بیان و اجتماعات و ممانعت از دستگیریهای خودسرانه، بازداشت و شکنجه که همه مستمرا نقض می‌شوند،

برای تعیین مجدد گزارشگر ویژه ملل ‌متحد در زمینه حقوق‌بشر فرا می‌خواند و خواهان حساب پس دادن کسانی است که مرتکب نقض حقوق‌بشر می‌شوند.

-هم‌چنین:
-عمیقا نسبت به اعدام نوجوانان و سنگسار زنان ابراز نگرانی می‌کند،

اذیت و آزار سیستماتیک فعالان کارگری توسط مقامات رژیم ایران را محکوم می‌کند و قطعنامه‌های پیشین این پارلمان و هم‌چنین قطعنامه شورای اروپا در مورد دسترسی آزادانه به اطلاعات در ایران را یادآوری می‌کند.

اضافه براین، شورای وزیران اتحادیه اروپا را نسبت به گسترش لیست مقامات رژیم ایران که مشمول ممنوعیت سفر به اروپا و هم‌چنین توقیف اموال هستند، فرا می‌خواند

رژیم ایران با ادامه دادن به برنامه اتمی خود و اتخاذ برخی سیاست‌ها، تهدیدی برای ثیات و صلح در منطقه به‌شمار می‌رود. هم‌چنان‌که کشورهای منطقه خلیج فارس، به ویژه، مورد ارعاب، رفتار مهاجمانه و لفاظیهای آن واقع می‌شوند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4eea4a0f-6691-413a-804f-160a3da380c7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات