728 x 90

شقه دروني رژيم,

افزایش ریزش و انفعال براثر اختلافات وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران رژیم

-

وزارت بدنام اطلاعات و سپاه جنایتکاررژیم
وزارت بدنام اطلاعات و سپاه جنایتکاررژیم
براساس گزارشهای دریافتی از درون رژیم، اختلاف میان وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران باعث ریزش هرچه بیشتر در میان مأموران اطلاعاتی شده است.

خامنه‌ای همه امور امنیتی کشور را به سپاه پاسداران واگذار کرده چون وزارت اطلاعات را ساخته و پرداخته دولتهای موسوی، رفسنجانی و خاتمی می‌داند و آن اطمینانی که به سپاه دارد به این ارگان سرکوبگر ندارد. خامنه‌ای به همین منظور از معاونت حفاظت اطلاعات سپاه یک سازمان حفاظت اطلاعات ساخته است که در هر حوزه‌ای هر کاری را که بخواهد انجام می‌دهد و وزارت اطلاعات و دیگر ارگانهای رژیم را به بازی نمی‌گیرد. از قاچاق مواد مخدر و کالا تا قراردادهای بدون حساب نفت وگاز تا جاده‌سازی و صادرات و واردات توسط این ارگان صورت می‌گیرد. نیروهای وزارت اطلاعات از دخالتهای سپاه در کار خود ناراضی هستند. آنها می‌گویند: «اگر سپاه کار ما را می‌کند پس ما چه‌کاره هستیم و بی‌هویت می‌شویم».

در مهرماه سال 89 شورای عالی امنیت رژیم، اکثر وظائف امنیت داخلی را از وزارت اطلاعات گرفته و به سپاه پاسداران واگذارکرد. سرکوب تظاهرات، کنترل گروهها، فشار بر فعالان سیاسی، سرکوب اعتصابهای کارگری و دانشجوئی، مقابله با اعتراضات مذهبی و صنفی، کنترل زندانها، بازجویی و گرفتن اطلاعات از متهمان به شکل متمرکز به سپاه واگذار شد. همزمان باند احمدی‌نژاد هم در وزارت اطلاعات پاکسازی وسیعی را آغاز کرد. دژخیمان قدیمی وزارت اطلاعات تا آن‌جا که ممکن بود بازنشسته شدند یا به کارهای غیرکلیدی گمارده شدند. این پاکسازی باعث ریزش و انفعال دربدنه نیروی وزارت اطلاعات گردید. پس از نمایش انتخابات ریاست‌جمهوری سال88، شش تن از معاونان مهم وزارت اطلاعات برکنار شدند. در لبنان و سوریه هم با تأکید خامنه‌ای، مأموران اطلاعات باید زیر نظر فرماندهان سپاه پاسداران عمل کنند. این وضعیت که متأثر از شقه در درون رژیم است، بیش از پیش باعث انفعال در صفوف مأموران اطلاعات شده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b78406a6-897d-456a-921d-e64b12341d3a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات