728 x 90

فراخوان خروش بهمن 89,

به‌رغم سرکوب شدید، جوانان حاضر نبودند صحنه را ترک کنند

-

سرکوب تظاهرات توسط نیروهای سرکوبگر رژیم - آرشیو
سرکوب تظاهرات توسط نیروهای سرکوبگر رژیم - آرشیو
شاهدان قیام روز دوشنبه تهران می‌گویند به‌رغم سرکوب شدید، جوانان حاضر نبودند صحنه را ترک کنند، شعار اصلی آنان مرگ بر دیکتاتور بود.

گزارشی از یورونیوز:
تظاهرات ایران که در ابتدا با اعلام حمایت از جنبشهای مردمی مصر و تونس شکل گرفت عملاً تبدیل به اعتراضات گسترده‌یی شد که شعار اصلی آن مرگ بر دیکتاتور بود. در جریان این تظاهرات دو نفر کشته شدند و دهها معترض دیگر نیز توسط نیروهای امنیتی دستگیر شدند. صانع ژاله یکی از کشته شدگان بود. یکی از شاهدان می‌گوید:
ساعت پنج تا پنج و نیم بعدازظهر درگیری بین مردم و نیروهای گارد خیلی شدید شد ولی با این حال مردم صحنه را ترک نکردند و هم‌چنان شعار می‌دادند به‌خصوص این‌که همه سعی می‌کردند خودشون رو به یک منطقه آزادی میدون آزادی برسونند و جمعیتی هم که من دیدم و حضور داشت بیش از چهل هزار نفر بودش. من تعداد زیادی رو دیدم که زخمی‌شده بودند و دستگیر شدند. کنار خود من یک خانم خیلی خیلی مسنی بودند که شاید حول وحوش 60سالشون بود ولی به‌شدت با ایشون برخورد کردند با باتون ایشون رو زدند و کشان کشان بردنش.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cdbd6f22-76e6-42a1-9615-6b709db59578"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات