728 x 90

اعتراض عليه مالكي,

موج گسترده تظاهرات علیه بی‌کفایتی دولت نوری مالکی

-

تظاهرات در عراق - آرشیو
تظاهرات در عراق - آرشیو
موج گسترده تظاهرات علیه بی‌کفایتی دولت نوری مالکی در تأمین نیازهای اساسی است و فساد ارگانهای دولتی در شهرهای مختلف عراق، ادامه دارد.

مردم بغداد در دو منطقه شعله و حسینیه روز شنبه تظاهرات بزرگی برگزار کردند و خواستار تأمین آزادیهای عمومی و مبارزه با فساد روزافزون در نهادهای دولتی شدند.

مردم منطقه الخطیب از توابع شعله بغداد تحصن کردند و خواستار برداشتن محدودیتها و موانع سیمانی در این منطقه گردیدند.

مردم مناطق بخش رصافه در بغداد تهدید کردند در صورتی‌که مقامات دولتی خواسته‌های آنها مبنی بر بهبود وضعیت خدماتی و وضعیت اجتماعی مناطقشان را برآورده نسازند، تظاهرات توده‌ای بزرگی برگزار خواهند کرد.

شیوخ عشایر، علمای دین، روشنفکران و سایر اقشار مردم در شهر راوه درغرب استان الانبار طی تظاهراتی خواستار توقف یورش نیروهای امنیتی اعزامی از بغداد و هم‌چنین توقف دستگیریهای خودسرانه گردیدند.

صدها تن از مردم در استان المثنی با برگزاری تظاهراتی خواستار انحلال شورای استان به‌دلیل شکست آن در بهبود وضعیت خدماتی و گسترش و شیوع فساد و پارتی بازی در ادارات استان شدند.

همزمان در شهرستان عزیزیه واقع در شمال کوت تظاهرات بزرگی برگزار شد. تظاهر‌کنندگان از جمله خواستار مبارزه با فساد و رشوه خواری و سپردن فاسدان و دزدان اموال عمومی به دست عدالت شدند.

تلویزیون الجزیره درباره وضعیت شهرهای عراق گزارش داد عراق شاهد 7 تظاهرات برای محکوم کردن فساد رایج در کشور بود. وکلاء عراقی در تظاهرات خود در بغداد خواهان سپردن افراد فاسد به دست عدالت شدند. در همین حال سایتهای اینترنتی و کانونهای وکلاء عراقی از مردم خواستند که دست به تظاهرات بزنند. …

در عراق نیز مانند وضعیت مصر و تونس سایتهای اینترنتی و صفحاتی روی فیس بوک شکل گرفته‌اند و از جوانان می‌خواهند که در تظاهرات 25ماه کنونی در ”ساحه التحریر“ در بغداد شرکت کنند.

الجزیره گفت: نوری مالکی نخست‌وزیر عراق گفت که وی برای دور بعدی کاندید نخواهد شد و تصمیم گرفت که حقوق خود را کاهش دهد اما تظاهرات افزایش پیدا کرد و به نظر نمی‌رسد که توده‌های عراقی، به چیزی کمتر از تغییر رضایت دهند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cfd30f87-8784-4280-a9d6-d8e42f92826a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات