728 x 90

اشرف - حمايت بين المللي,اشرف - حمايت بين المللي,

بیانیه مجمع پارلمانی شورای اروپا در دفاع از ساکنان اشرف، در روزنامه‌های الزمان، الدستور و المشرق

-

بيانيه هیئت پارلمانی شورای اروپا  در روزنامه های الدستور،الزمان،المشرق
بيانيه هیئت پارلمانی شورای اروپا در روزنامه های الدستور،الزمان،المشرق
بیانیه مجمع پارلمانی شورای اروپا که نظر اکثریت قانونگذاران 47 کشور با بیش از یک میلیارد جمعیت را در دفاع از ساکنان اشرف بازتاب می‌کند، در روزنامه‌های الزمان، الدستور و المشرق در یک صفحه کامل درج شد.

عناوین مندرج در این روزنامه‌ها عبارتند از:
ـ مجمع پارلمانی شورای اروپا خواستار انحلال کمیته سرکوب اشرف و قرارگرفتن پرونده آن تحت نظارت پارلمان عراق شد

ـ اکثریت این قانونگذاران با تأکید بر موقعیت حفاظت‌شده ساکنان اشرف تحت کنوانسیون چهارم ژنو حمله، محدودیت پزشکی و شکنجه روانی آنان را جنایت جنگی توصیف کردند

ـ این بیانیه کتبی که نظراکثریت قانونگذاران 47 کشور با بیش از یک میلیارد جمعیت را بازتاب می‌کند، یک داوری قاطع جهانی در مورد حقوق ساکنان اشرف است.

ـ مجمع پارلمانی شورای اروپا بر تضمین حفاظت اشرف توسط سازمان ملل‌متحد و ایالات متحده تأکید کرد

متن بیانیه کتبی مجمع پارلمانی شورای اروپا
حمله 7ژانویه به اشرف، با همکاری نیروهای عراقی 176 مجروح در میان ساکنان شامل 91 زن به جای گذاشت. نیروهای عراقی از مداوای مجروحان خودداری کرده و آنها را از بیمارستان اخراج کردند. از فوریه ۲۰۱۰ حدود 180 بلندگو برای شکنجه روانی ساکنان به‌کار برده می‌شوند. در5ژانویه وزیر خارجه ایران از نخست‌وزیر عراق خواست اقدامات عملی علیه اشرف را تشدید کند. تحت نظارت کمیته برای بستن اشرف در دفتر نخست وزیری، محاصره اشرف طی بیش از دو سال گذشته، شامل محدودیتهای پزشکی، به درگذشت دو تن از ساکنان منجر شده است. حمله 28 و 29 ژوییه ۲۰۰۹ تعداد11کشته و 500 زخمی به جای گذاشت.

اقدامات اخیر بطورجدی کنوانسیون چهارم ژنورا که ساکنان اشرف مشمول آن هستندنقض می‌کند، و برطبق حکم 27دسامبر۲۰۱۰ دادگاه اسپانیا واساسنامه دادگاه بین‌المللی جنایی به‌عنوان ”جنایات جنگی“ محسوب می‌شوند

سازمان ملل و ایالات متحده باید حفاظت اشرف را تضمین کنند.

ما از دولتهای عضو پک (مجمع پارلمانی شورای اروپا) می‌خواهیم دولت عراق را متقاعد کنند تا:
1-کمیته بستن اشرف را منحل کند و پرونده اشرف تحت نظارت پارلمان عراق قرار بگیرد.

2- فوراً به شکنجه روانی ساکنان توسط مأموران اطلاعات ایران با استفاده از 180 بلندگو پایان دهد.

الزمان، الدستور و المشرق همراه با درج این بیانیه سخنرانی اعضای مجمع پارلمانی شورای اروپا در دفاع از اشرف را نیز درج کردند:

مایکل هنکاک، عضو پارلمان انگلستان، عضو مجمع پارلمانی شورای اروپا:
آن چیزی که امروز به‌دست آمد، برای اولین بار در تاریخچه مجمع پارلمانی شورای اروپا بوده است که بیش از نیمی از هیأت کشورها این بیانیه کتبی را امضا کردند که تاثیر بسزایی نسبت به کشورهایی که وضعیت اشرف را مورد توجه قرار می‌دهند دارد.

این بیانیه کتبی به‌عنوان گام بلندی پیشرفت حقوق اشرفیان در زمینه شناسایی موقعیت این تبعیدیان در وضعیت کنونی است.

ژان هوس نماینده پارلمان لوگزامبورگ، عضو مجمع پارلمانی شورای اروپا:
مسأله‌یی که بسیار موجب نگرانی در پارلمانهای اروپایی و شورای اروپا شده، وضعیت کمپ اشرف در عراق است. لذا ما از سازمان ملل‌متحد و ایالات متحده آمریکا مصرانه می‌خواهیم به حفاظت هر چه بیشتر و بسیار بهتر از اشرف ادامه دهند به‌نحوی که به حملات کنونی نیروهای عراقی به کمپ پایان داده شود.

جیمز دابنان نماینده پارلمان انگلستان، عضو مجمع پارلمانی شورای اروپا:
امضاء این بیانیه کتبی از سوی اکثریت اعضای پارلمان یک پیروزی بزرگی می‌باشد و نشان‌دهنده اراده و حمایت این کارزار برای اشرف می‌باشد. این به‌دلیل خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور جنبش آپوزیسیون ایران می‌باشد. من بسیار خرسندم که این پیروزی صورت گرفته است و ما باید به این کارزار برای مدتی طولانی‌تر ادامه دهیم.

جو بنتون، نماینده مجلس انگلستان، عضو مجمع پارلمانی شورای اروپا:
تصویب بیانیه کتبی شورای اروپا که از سوی پارلمان انگلستان ارائه شده توجهات را به وخامت شرایط درکمپ اشرف جلب کرده است، این اقدامات شنیع و فاجعه‌بار که واقعاً زبان از بیانش قاصر است، ارزشهای بشردوستانه را به بدترین صورت لگدمال می‌کند و همین امر صدها تن از نمایندگان47 کشور اروپا را واداشته تا در یک تلاش مشترک سازمان ملل‌متحد را به مداخله برای حفاظت از حقوق ساکنان اشرف فرا بخوانند.

اجید یوس واریکیس نماینده پارلمان از لیتوانی، عضو مجمع پارلمانی شورای اروپا:
ما که خودمان برای مدت 50سال تحت دیکتاتوری قرار داشتیم به‌خوبی می‌دانیم که دیکتاتوری چیست. من بسیار خوشحالم که نمایندگان اکثر 47 کشور عضو مجمع پارلمانی شورای اروپا بیانیه‌ای را امضا کرده‌اند تا سریعاً شکنجه روانی ایرانیان مستقر در اشرف را خاتمه دهند و خواسته‌اند که کمیته بستن اشرف منحل شود و موضوع اشرف تحت نظارت پارلمان عراق قرار گیرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/11028d69-23b9-4e30-9b72-38a8f6347a6d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات