728 x 90

-

مردم کرمان در محاصره سیل و قربانی حاکمان بی‌کفایت

-

خرابی های سیل کرمان
خرابی های سیل کرمان
چگونه «رحمت الهی»، استان قحطی زده کرمان را ویران می‌کند.
بیش از نیمی از استان کرمان را سیل فراگرفته است. کارگزاران بی‌کفایت رژیم آخوندی، نه تنها به مردم مصیبت‌زده کمک نمی کنند، بلکه بر زخم آنها نمک می‌پاشند.

… آن‌چه در زیر می‌آید عیناً از خبرگزاریهای داخلی در روزهای اخیر نقل شده و گوشه‌ای از فاجعه را نشان می‌دهد.

عصرایران ۱۴ بهمن: ۴۰ روستای بم در محاصره سیل
به‌دلیل بروز سیل ۴۰ روستا در منطقه روداب و نرماشیر در محاصره سیلاب قرار گرفتند.
پس از سالهای خشکسالی در شهرستان بم و شهرستان تازه تأسیس نرماشیر بارندگی سه روز گذشته که به‌طور مداوم ادامه داشت موجب آبگرفتگی شدید بخش روداب و شهرستان تازه تأسیس نرماشیر شد.
در این دو منطقه هم‌اکنون ۴۰ روستا در محاصره سیل هستند و راههای روستایی دچار آبگرفتگی و تخریب شده‌اند.
ساکنان این روستاها هم‌اکنون نیازمند امداد رسانی هستند.


تخریب ۶ هزار خانه در سیلاب گسترده کرمان
درحالیکه طی سیزده سال پیاپی خشکسالی به‌عنوان مهمترین معضل بزرگترین استان کشور تبدیل شده است در سه روز گذشته سیلاب گسترده ۱۴ شهرستان کرمان را در بر گرفت و شش هزار خانه را تخریب کرد.
سیلاب شدید و گسترده درشرایطی تنها طی سه روز بخشهای مختلف استان کرمان را درگیر کرد که میزان بارندگی طی این چند روز در کرمان بیش از متوسط بارندگی طی یک سال گذشته در استان کرمان گزارش شده است.

دهها روستا در محاصره سیل
در حال حاضر به‌دلیل بارندگی شدید در کرمان ۱۱۶ روستا در محاصره سیلاب هستند و طبق اعلام مسئولان محلی در شرق استان کرمان نیمی از بخش روداب در بم، نیمی از شهرستان تازه تأسیس نرماشیر، ۵۰ درصد شهر زلزله‌زده ریگان، بیش از ۶۰ روستا در فهرج و ریگان در محاصره سیل قرار دارند، از سوی دیگر در جنوب استان کرمان شش شهرستان جیرفت، عنبرآباد، رودبار، قلعه گنج، کهنوج، منوجان به‌شدت دچار سیل زدگی شده‌اند در شمال استان نیز شهربابک، زرند و کرمان دچار خسارت شدند و کشاورزانی که تا دیروز آبی برای سیراب کردن باغها و مزارع نداشتند امروز شاهد غرق شدن مزارع و کشاورزی خود در سیلاب هستند.

/
خسارات سیل از زمین‌لرزه‌های شش ریشتری ریگان بیشتر است

سیل روز گذشته حتی از زمین‌لرزه‌های سهمگین شرق استان خسارت بیشتری را به مردم وارد کرده است و بخش قابل توجهی از استان را درگیر خود کرد و این درحالی است که از صبح امروز نیز توفان در برخی مناطق استان به‌خصوص شهر کرمان آغاز شده است.

دو نفر کشته شدند
هم‌اکنون سیل در جنوب کرمان طبق اعلام مسئولان شش هزار خانه را تخریب کرده است و دو نفر نیز در این حوادث که ناشی از بی‌احتیاطی بیان شده است جان خود را از دست داده‌اند و هم‌چنان ۱۱۶ روستا در محاصره سیل قرار دارد.
از سویی مردم شهر کرمان نیز از تبعات سیل در امان نماندند و آبگرفتگی شدید برخی معابر شهری و خانه‌ها در این شهر مردمی را که آرزوی ریزش باران داشتند در حیرت فرو برد و این نکته را بار دیگر گوشزد که که ساختار شهری کرمان برای مقابله با چنین شرایطی با مشکل روبه‌رو است.

۷۱۳۵ خانوار کرمانی درگیر سیل هستند، راه‌ها مسدود شدند

معاون عمرانی استاندار کرمان با اشاره به حجم سیلاب در کرمان از درگیر شدن بیش از هفت هزارو ۱۳۵ خانوار در این سیل در استان کرمان خبر داد.
محمد جواد کامیاب هم‌چنین افزود: هم‌اکنون راههای اصلی رودبار به ایرانشهر، کهنوج به فاریاب و شهربابک به هرات بسته هستند.

تخریب خانه‌ها در فهرج، ۲۰ روستا در محاصره سیل، مردم غذا ندارند

فرماندار فهرج گفت: تاکنون ۱۵ واحد مسکونی فهرج در اثر سیل دو روز گذشته‌ تخریب شده است.
حسین زین‌الصالحین با اشاره به سیل دو روز گذشته در این شهرستان اظهار داشت: ۲۰ روستای بخش نگین کویر شهرستان فهرج در محاصره سیل قرار گرفتند. با توجه به این‌که ۳ هزار واحد مسکونی غیرمقاوم در این شهرستان قرار دارد و در اثر زلزله دچار آسیب جدی شده‌اند، در اثر بارندگی دو روز گذشته ۱۵ واحد مسکونی تخریب شده است و نیاز به چادر برای اسکان دارند.

زین‌الصالحین خاطرنشان کرد: در اثر بارندگی خسارات زیادی به جاده‌های روستایی، پل‌ها و معابر وارد شده است و اکثر منازل دچار آب‌گرفتگی شدید شده‌اند و هم‌اکنون اکیپ‌های امدادی وارد منطقه شده‌اند و در حال کمک‌رسانی به مردم سیل‌زده هستند.

وی با بیان این‌که خسارات زیادی به قنوات و مزارع کشاورزی شهرستان وارد شده است، عنوان داشت: بسیاری از قنوات و کانال‌های کشاورزی در این شهرستان تخریب و از بین رفته است و نبود ماشین‌آلات سنگین راهسازی از مهم‌ترین مشکلات در این شهرستان است.

زین‌الصالحین تصریح کرد: سیل موجب تلف شدن تعداد زیادی از دام‌های دامداران شده است و کارشناسان هم‌اکنون در حال برآورد خسارات وارده در بخش‌های مختلف هستند.

‌با توجه به این‌که آب وارد منازل مردم روستای یوسف‌آباد چاهدگال شده و تمام وسایل و اثاثیه منزل روستاییان به زیر آب رفته است، ساکنان این روستا به مواد غذایی نیاز دارند.

در یکی از معابر روستای یوسف‌آباد چاهدگال آب بیش از نیم متر است که عبور و مرور روستاییان به سختی صورت می‌گیرد.

۵۰ درصد ریگان به زیر آب رفت، زلزله‌زدگان در محاصره سیل

مهر: بروز سیل در منطقه زلزله‌زده ریگان موجب تخریب برخی منازل مسکونی و هم‌چنین آبگرفتگی ۵۰ درصد شهر ریگان و ۵۰ روستا شد.

بروز بارندگی شدید در شرق کرمان زلزله‌زده‌های ریگانی را با مشکل جدیدی مواجه کرد این در حال است که تنها چند روز پیش این شهرستان شاهد زمین‌لرزه ۶ ریشتری و هم‌چنین توفان شن نیز بود و تعداد زیادی از مردم در این شهرستان در چادر زندگی می‌کنند.

فرماندار ریگان در گفتگو با خبرنگار مهر درکرمان با اشاره به بروز سیلاب شدید دراین شهرستان و شکسته شدن سیل بندهای این شهرستان اظهارداشت: هم‌اکنون ۵۰ درصد شهر ریگان وبیش از ۵۰ روستای این شهرستان در محاصره سیل قرار دارند و نیازمند امداد رسانی سریع هستند.

وی ادامه داد: سیل زدگان هم‌اکنون در خارج از این منازل و در چادر ساکن هستند و نیازمند امداد رسانی در اسرع وقت و هم‌چنین توزیع مواد غذایی هستند.

فرماندار ریگان خاطرنشان کرد: خسارات سنگینی نیز به بخش کشاورزی وارد شده و بسیاری از زمینهای کشاورزی و باغات دچار آب گرفتگی شده است.

برزنگ افزود: هزار رأس دام و سه هزارو ۷۰۰ قطعه طیور در این شهرستان تلف شده است.

وی خواستار کمک رسانی سریع به سیل زدگان شد و گفت: راه دسترسی به چهار روستا در ریگان بسته است و نیاز به امداد رسانی سریع دارند.

۷۰۰۰ خانوار کرمانی در معرض سیل، دو کشته و هزاران آواره از سیلاب

مهر: معاون استاندار کرمان با اشاره به ادامه امداد رسانی سریع به سیل زدگان کرمانی گفت: در مناطق سیل زده هفت هزار خانوار در معرض سیل قرار گرفتند.

پس از زمین‌لرزه‌های متوالی و تخریب هزاران خانه در زلزله‌های ۶ و ۶. ۵ ریشتری شرق کرمان این بار سیل ۱۴ شهرستان را در برگرفت.

وی از آبگرفتگی شدید شهرهای مختلف در استان کرمان خبر داد و گفت: کرمان، سیرجان، عنبرآباد، جیرفت، کهنوج، ریگان، فهرج و زرند دچار آب گرفتگی شدید شده‌اند و از سوی دیگر ۱۱۶ روستا در محاصره سیل هستند و شش هزار خانه مسکونی در این مناطق تخریب شده‌اند.

سخنان نماینده مردم منطقه بحران‌زده فوق در مجلس شورای اسلامی:
نماینده بم، ریگان و فهرج در مجلس ارتجاع: غول استکبار در حال نابود شدن است

فارس: نماینده مردم شهرستانهای شرق استان کرمان در مجلس گفت: غول استکبار در حال نابود شدن بوده و شاخ و برگ‌های پوسیده آن توسط ملت‌های آزاده جهان در حال خشکاندن است.

حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی چهارشنبه شب در جمع اعضای حزب مؤتلفه اسلامی بم اظهار داشت: وجود مقدس نبی اکرم (ص) موجب خیر و برکت برای مسلمانان است و ما باید شب و روز شکرگزار این نعمت الهی باشیم.

وی با سپاسگزاری به درگاه خداوند متعال به‌دلیل نزول رحمت الهی در شرق استان پس از خشکسالی‌های چند سال اخیر بیان داشت: تعدادی از رودخانه‌های شرق استان که مدتها خشکیده بودند، از جمله رودخانه فهرج دوباره پر‌آب شدند.

وی گفت: وقایع اخیر جهان از جمله انقلاب‌های صورت گرفته توسط ملل آزادیخواه علیه حکام مستبد و جیره‌خوار آمریکا و رژیم صهیونیستی را از نشانه‌های ظهور دانست و افزود: انقلاب اسلامی ایران ملت‌های آزادیخواه جهان را بیدار کرد.

غضنفرآبادی با مقایسه سخنان شاه در روزهای پایانی حکومت خود با سخنان حسنی مبارک افزود: هر دو نفر جیره‌خوار استکبار هستند و از روی التماس با مردم صحبت کردند.

نماینده شرق استان کرمان در مجلس خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط کنونی باید از همیشه هوشیارتر باشیم، زیرا دشمنان کوتاه نیامده‌اند و فتنه دارای چهره‌های زیادی است.

وی گفت: در کشور ما به فضل الهی اتحاد و همدلی شیعه به‌صورت گسترده وجود دارد و نباید این عزت و اقتدار را به سادگی از دست بدهیم.

وی با ستودن وحدت و همدلی موجود در شرق استان کرمان تصریح کرد: اصل حفظ نظام اولویت دارد و سخنانی که موجب تضعیف نظام باشد، غیرقابل بخشش است.

نماینده شرق استان کرمان در مجلس با بیان این‌که عده‌یی قصد اختلاف‌افکنی و ایجاد شایعات گوناگون بر علیه افراد را دارند، اظهار داشت: باید مراقبت کنیم و اجازه ندهیم با آبروی افراد بازی شده و از این طریق ایجاد تفرقه شود.

غضنفرآبادی خود را موظف به حمایت از مسئولانی دانست که کار خود را به درستی و خالصانه انجام می‌دهند و گفت: همه مسئولان در حد توانایی خود تلاش می‌کنند، اما برخی افراد از روی غرض‌ورزی اقدام به سیاه‌نمایی و کوچک جلوه‌دادن کارها و خدمات صورت گرفته می‌کنند.

وی بیان داشت: ما مخالف اجرای عدالت نیستیم، اما بی‌عدالتی را هم تحمل نمی‌کنیم.

غضنفرآبادی بازسازی فرهنگی را در اولویت مباحث خود دانست و خاطرنشان کرد: آن‌چه به مردم بم عزت داده، عزاداری‌های با‌شکوه، اتحاد، همدلی و ولایتمداری است که باید آن را برای همیشه حفظ کنیم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/63cba5e0-1787-4bfe-8c9b-ef8cc2f09258"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات