728 x 90

افزايش فشار بر زندانيان,

انتقال حجت عربی دانشجوی ستاره‌دار دانشگاه نفت آبادان به زندان اطلاعات این شهر

-

حجت عربی، دانشجوی محروم از تحصیل و ستاره دار دانشگاه نفت آبادان
حجت عربی، دانشجوی محروم از تحصیل و ستاره دار دانشگاه نفت آبادان
حجت عربی دانشجوی محروم از تحصیل و ستاره‌دار دانشگاه نفت آبادان، پس از بازداشت در هفته گذشته به بازداشتگاه اطلاعات این شهر منتقل شده است. به گزارش دریافتی، این عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه نفت آبادان که از روز 23بهمن‌ماه بازداشت شده است، روز دوشنبه گذشته با خانواده‌اش تماس گرفت و از بازداشت و نگهداریش در بازداشتگاه اطلاعات آبادان خبر داد. پیش از این نیز مسئولین کمیته انضباطی دانشگاه آبادان در اقدامی غیرقانونی، حکم اخراج این فعال دانشجویی از دانشگاه و محرومیت وی از تحصیل برای 3سال را صادر نمودند. این حکم در حالی از سوی کمیته انضباطی دانشگاه آبادان صادر شده است که طبق آیین‌نامه پر اشکال کمیته انضباطی دانشگاهها نیز صدور چنین حکمی در صلاحیت کمیته انضباطی دانشگاه نمی‌باشد. در آیین‌نامه کمیته انضباطی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی صدور حکم اخراج از دانشگاه فقط برای کسانی در نظر گرفته شده که در محیط دانشگاه اقدام به قتل نمایند و یا دست به مبارزه مسلحانه بزنند. در این صورت نیز تنها کمیته مرکزی انضباطی مستقر در وزارت علوم صلاحیت صدور چنین حکمی را دارا می‌باشد.

شایان ذکر است حجت عربی به اتهامهای مضحکی همانند ”فعالیت در فیس بوک“ و ”بحث در کلاس درس انقلاب“ به محرومیت از استفاده از امکانات رفاهی دانشگاه، اخراج از خوابگاه، اخراج از دانشگاه و محرومیت از تحصیل در دانشگاههای کشور به مدت 3سال، محکوم شده است.
حجت عربی پیش از این نیز به مدت یک ترم از تحصیل محروم شده بود و بعد از پایان محرومیتش برای ادامه تحصیل به دانشگاه بازگشته بود. این عضو انجمن اسلامی دانشگاه آبادان، در کنکور کارشناسی ارشد سال ۸٩ نیز از دریافت کارنامه اولیه محروم و ستاره‌دار شده بود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8ab07182-9fff-403a-b917-edd3ee0222b5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات