728 x 90

دخالت رژيم در عراق,

نارضایتی هتل‌داران کربلا از دخالت رژیم در بخش سیاحت شهر کربلا

-

--
--

انجمن هتل‌داران در کربلا اعلام کرد: سازمان حج و زیارت رژیم ایران بر بخش سیاحت شهر کربلا کنترل و هژمونی دارد.
تلویزیون الشرقیه که این خبر را منعکس می‌کرد، بر نارضایتی هتل‌داران کربلا از این وضعیت تأکید کرد.
تلویزیون الرافدین نیز گزارش داد: کنسولگری رژیم ایران در کربلا فاش کرد که وزارت کشور عراق به شرکتهای ویژه متعلق به رژیم ایران اجازه حمل سلاح برای حفاظت از کاروانهای اعزامی رژیم به کربلا داده است. ناظران این اقدام را بلاک واتر ایرانی توصیف کردند. سرکنسولگری رژیم ایران گفت با شرکتهای ویژه‌ ایرانی توافق شده است که در استان کربلا فعالیت کنند.

در همین رابطه نزار السامرایی تحلیلگر در مرکز بررسیهای استراتژیک عراق در دمشق به تلویزیون الرافدین گفت: به‌نظر من این اقدام، فعالیت شبه‌نظامیان و سپاه قدس و نیروهای وابسته به اطلاعات رژیم ایران را قانونی می‌کند که به‌صورت رسمی فعالیت کنند. این نیروها تابه‌حال به‌صورت غیرقانونی عمل می‌کردند. این اقدام به آنها صفت رسمی داده که زیر چتر قانون عمل کنند و بر اساس طرح و برنامه توسعه‌طلبانه رژیم ایران از جیب شهرهای عراق یکی بعد از دیگری فعالیت کنند و این شهرها را بر اساس منافع ایران و پروژه توسعه‌گرايانه ایران در عراق و منطقه سازمان بدهند. لذا دولت نوری مالکی چهره زشت خود را بیش از هر زمان دیگری فاش کرده است.
وی افزود: مالکی مدعی بود که برنامه‌ای دارد که با برنامه رژیم ‌ایران اختلاف دارد و با این رژیم در بسیاری جاها در تضاد است ولی با این اقدام جانبداری کامل خود را از طرح و برنامه رژیم ایران اعلام کرده است. این اقدام اولین اقدام عملی در مسیر مشروع کردن توسعه و دخالت رژیم ایران است و این‌که نیروهای ایرانی که تابه‌حال به صفت شبه‌نظامیان به آنها نگاه می‌شد و صفت رسمی نداشتند حال رسمی ‌شده و بر اساس خواسته‌های رهبری ایران فعالیت می‌کنند که ناشی از گردن گذاشتن و خواری و ذلت دولت مالکی و دولت محلی در کربلاست.
وی افزود: این گامی است تا این‌که رژیم ایران در همکاری با ارگانهای امنیتی محلی مثل ارتش و نیروهای امنیتی، جای نیروهای آمریکایی را پر کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f06d836d-ef4e-4ec2-b63c-d6db6f205af1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات