728 x 90

حمله به اشرف,

سازمان خبات کردستان ایران یورش نیروهای عراقی به شهر اشرف را محکوم کرد

-

سازمان خبات کردستان ایران
سازمان خبات کردستان ایران
سازمان خبات کردستان ایران، طی اطلاعیه‌یی یورش نیروهای عراقی به شهر اشرف را محکوم کرد و آن را نقض عدالت و میثاقهای بین‌المللی دانست.

در این اطلاعیه آمده است:
روز جمعه 17دیماه بار دیگر به شهر اشرف حمله شد و بر اثر دفاع ساکنان اشرف نزدیک به 175نفر زخمی‌شدند که تعداد چشمگیری از آنان زنان هستند. این یورش نیروهای عراقی در زمانی انجام می‌گیرد که مدتی پیشتر از این دادگاه مرکزی اسپانیا حملات گذشته به ساکنان اشرف را جنایت ضدبشری و جنایت جنگی شناخته و به محاکمه کسانی که این کار را انجام داده‌اند حکم داد. این جنایت جدید نیروهای دولتی عراقی یک خطای بزرگ و زیر پا گذاشتن کنوانسیون چهارم ژنو و سایر میثاقهای بین‌المللی و همه معیارهای حقوق‌بشری است. مطمئناً این حملات نیروهای عراقی، ناحقی‌های اعمال شده در مورد مجاهدین را بیشتر آشکار خواهد کرد و میزان حمایت از مجاهدین را بالاتر خواهد برد.
سازمان خبات کردستان ایران همراه با محکوم کردن این حملات، خواستار پایان بخشیدن به این رفتارها در مورد ساکنان اشرف و اجرای بدون کم‌وکاست میثاقهای بین‌المللی درباره ساکنان شهر اشرف از طرف دولت عراق است، هم‌چنین از تمامی مراکز و سازمانهای مدافع حقوق‌بشر و سازمانهای بین‌المللی می‌خواهیم که در مورد نقضهای صورت گرفته، سکوت نکرده و موضع‌گیری نمایند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6bce3b86-52aa-44bb-8281-ff06e74d3af3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات