728 x 90

لغو محاصره اشرف,

ابراهیم باجلان خواستار لغو فوری محاصره ساکنان اشرف شد

-

ابراهیم باجلان
ابراهیم باجلان
ابراهیم باجلان رئیس سابق شورای استان دیالی عراق خواستار لغو فوری محاصره ساکنان اشرف شد و از پارلمان عراق خواست که یک کمیته حقیقت‌یاب تشکیل دهد تا ضمن بازدید از اشرف درد و رنج ساکنان آن بر اثر محاصره را بررسی کند.

وی که با خبرگزاری اخبار عراق مصاحبه می‌کرد گفت: من چه از قبل چه الآن و چه در آینده صدای خود را بلند می‌کنم و تأکید می‌کنم که جنگیدن با انسانها به این شیوه جزء اخلاق و آداب عراقیان نیست. من از دولت عراق می‌خواهم که یک کمیته که شامل تمامی جریانهای سیاسی در پارلمان باشد تشکیل بدهد تا برای یافتن حقیقت و ایستادن در کنار پناهندگان ایرانی و لغو فوری محاصره، از اشرف دیدار کند.

ابراهیم باجلان افزود: اعضای سازمان مجاهدین خلق پناهندگانی هستند که سلاحهایشان را به نیروهای ائتلاف تحویل دادند و الآن هم فقط منتظر هستند تا زمان آن برسد تا بعد از این‌که تغییرات در جمهوری اسلامی، به کشورشان ایران برگردند.

وی گفت که عراق یکی از کشورهای پیشتاز در امضای منشور ملل ‌متحد در مورد امور پناهندگان بوده و لذا ما بایستی به تمامی پناهندگان و رعایت حقوق آنها و وارد شدن دارو و غذا به کمپشان احترام بگذاریم.

باجلان افزود: ما در شورای سابق استان به تصمیم سازمان ملل مبنی بر این‌که مجاهدین خلق به جای دیگری منتقل نشوند، احترام گذاشتیم و یک کمیته سه جانبه (حزب اسلامی و ائتلاف شیعه و ائتلاف کردی) تشکیل دادیم و از کمپ اشرف دیدار نموده و با مسئولین آن‌جا ملاقات کردیم و تمام کمپ را جستجو کردیم و اثری از حتی یک گلوله هم پیدا نکردیم.
وی اشاره نمود که محروم کردن از درمان و قطع دارو عملی است که از ارزشهای انسانی بدور است و ناقض منشور ملل ‌متحد که عراق نیز آن را امضاء کرده، می‌باشد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/66241403-d6e9-48d0-abd4-1663edd374aa"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات