728 x 90

عاشورا,

خیزشها و درگیریهای مردم با نیروهای رژیم در روز عاشورا

-

قیام عاشورای 88
قیام عاشورای 88
مردم و جوانان به‌پاخاسته در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه مصادف با تاسوعا و عاشورای حسینی به‌رغم اقدامات سرکوبگرانه بسیار گسترده رژیم، با سر دادن شعارهای ضدحکومتی، شعارنویسی و سر دادن بانگ الله‌ اکبر بر پشت بامها و درگیری با نیروهای سرکوبگر انزجار خود را از تمامیت نظام ولایت ‌فقیه ابراز کردند.

روز تاسوعا، یک هیأت عزاداری در داخل مترو امام حسین شعار «مرگ بر دیکتاتور» سر دادند. در فلکه دوم تهران‌پارس و خیابان خیام، مردم به تعقیب و گریز با مزدوران پرداختند و در کوچه‌ها و بر فراز بامها به ‌سر دادن شعار الله اکبر پرداختند.
روز عاشورا در تهران، مقابل تکیه تهران‌پارس، میدان امام حسین، میدان فردوسی، قیطریه و جنت آباد، عزاداران حسینی مردم با شعارهای ضدحکومتی به‌خصوص «مرگ بر دیکتاتور» با مأموران نیروی انتظامی درگیر شدند و شماری از نیروهای انتظامی را گوشمالی دادند. در درگیریهای مردم و مزدوران در خیابانهای آزادی، ستارخان، سلسبیل، بهبودی و اسکندری نیز تعدادی مجروح و تعدادی از مردم نیز دستگیر شدند.

در سایر شهرهای کشور نیز عاشورای حسینی صحنه ابراز خشم و نفرت مردم از نظام یزیدی ولایت‌فقیه و درگیریهای میان آنها و نیروهای انتظامی بود.
در اصفهان، مزدوران بسیجی مردم را مورد حمله قرار دادند، مردم متقابلاًًً با شعارهای «مرگ بر دیکتاتور»، «ابوالفضل علمدار خامنه‌ای را بردار» به مقابله برخاستند.
در رشت مردم در درگیری با مزدوران شعار «مرگ بر دیکتاتور»، «یا حسین ایران شده فلسطین» و «نصر من الله و فتح قریب» سر دادند.
در تبریز، در مسیر آبرسان به میدان ساعت، عزاداران شعار می‌دادند: «ایران‌زمین یکی می‌شه، دیکتاتور نابود می‌شه»، «خونی که در رگ ماست، هدیه به ملت ماست».
در ورامین، مردم دلیر چلچراغی را که عکس خامنه‌ای و خمینی بر آن نصب شده بود، شکستند و عکسهای این جنایتکاران را پاره کردند. جوانان در دسته‌های عزادار شعار «نه شیخ می‌خواهیم نه ملا، مرگ بر آیت‌الله»، سر دادند.
در گوهردشت هیأت عزاداران در حالی که شعار «مرگ بر اصل ولایت‌ فقیه» می‌دادند، با مزدوران درگیر شدند. در مشهد، اراک و شهرکرد نیز گزارشهایی از درگیری عزاداران حسینی با مزدوران سرکوبگر دریافت شده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c3eddb47-58cb-4186-9eac-1dd6f091b553"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات