728 x 90

اشرف - حمايت بين المللي,

تظاهرات حامیان مقاوت، همزمان با اجلاس شورای امنیت در مورد وضعیت عراق

-

تظاهرات ایرانیان آزاده در آمریکا  - آرشیو
تظاهرات ایرانیان آزاده در آمریکا - آرشیو
همزمان با اجلاس شورای امنیت ملل ‌متحد در مورد وضعیت عراق به ریاست جو بایدن معاون رئیس‌جمهور آمریکا، ایرانیان آزاده و حامیان مقاومت ایران با برگزاری تظاهراتی در مقابل مقر ملل ‌متحد در نیویورک از سازمان ملل و آمریکا خواستار تضمین رعایت حقوق ساکنان اشرف شدند. این تظاهرات که در هوای چند درجه زیر صفر در جریان بود از ساعت۹ صبح به وقت آمریکا آغاز شد. تظاهر‌کنندگان خواستار تضمین حقوق مجاهدان اشرف تحت کنوانسیون چهارم ژنو هستند و بر خواستهای خود مبنی بر استقرار دائمی تیم ناظر یونامی در اشرف و به‌عهده گرفتن حفاظت آن توسط نیروهای آمریکای پای می‌فشارند.

تظاهر کنندگان درحالی‌که تصاویر اشرفی سرفراز، مجاهد صدیق مهدی فتحی را در دست داشتند که هفته گذشته بواسطه ممانعت دولت عراق از دسترسی به رسیدگیهای لازم پزشکی در اشرف در اثر بیماری سرطان درگذشت، خاطرنشان کردند این جنایت مستقیم دولت مالکی است.

در این تظاهرات پهلوان فیلابی، پروفسور اشنیبام، وکیل مجاهدان اشرف و دیوید کیلگور رئیس کمیته کانادایی دوستان ایران دموکراتیک به ایراد سخنرانی پرداختند و پیام ویدئویی نماینده کنگره آمریکا، ترنت فرانکس از آریزونا پخش شد.

سخنرانان این تظاهرات محاصره ضدانسانی ۲۲ماهه علیه اشرف، نصب ۱۴۰ بلندگو توسط عناصر بدنام وزارت اطلاعات در اطراف اشرف با همکاری کمیته سرکوب اشرف در نخست‌وزیری عراق و پخش مستمر تهدیدات علیه ساکنان اشرف را محکوم کردند و آن را نقض آشکار قوانین بین‌المللی و نمونه بارز شکنجه روانی ساکنان اشرف خواندند. سخنرانان خواستار جمع کردن بلادرنگ این بلندگوها از اطراف اشرف شدند. خانواده‌های مجاهدان اشرف نیز خواسته‌های خود را مبنی بر تامین حفاظت از اشرف اعلام کردند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5241f686-480f-4a00-abef-40ee6c98eece"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات