728 x 90

اعتراض عليه مالكي,افشاگري ويكي ليكس,انتخابات عراق,

کنگره کانون همبستگی دانشجویان بغداد دخالتهای رژیم ایران را در عراق محکوم کرد

-

شیخ مطلب المساری
شیخ مطلب المساری
در پاسخ به دخالتهای جنایتکارانه رژیم ایران در عراق و تشبثات کثیف نوری مالکی و دیکتاتوری آخوندی علیه اشرف، کنگره «حفاظت از فرهنگ عراق در مقابل دخالتهای خارجی و حمایت از حقوق‌بشر» که در بغداد برگزار شد، در بیانیه خود تاکید کرد: دخالتهای رژیم ایران، عراق را دستخوش توفان و فاجعه کرده است. ما خواهان احترام به اصول حقوق‌بشر و حقوق پناهندگان و تحقیق در مورد جنایتهای افشاشده در اسناد ویکی‌لیکس و محاکمه مسؤلین مربوطه تحت نظارت بین‌المللی هستیم تا به رفتار باج‌خواهانه از سوی دولتمردان خاتمه بدهیم.

در این کنگره، که از سوی کانون همبستگی دانشجویان بغداد و با حضور جمعی از شخصیتها و شیوخ و روشنفکران عراقی برگزار شد، سخنرانان خواستار توقف بدرفتاری علیه پناهندگان و مهمانان عراق و خاتمه دادن به محاصره ظالمانه و تجاوزات قانون‌شکنانه علیه اشرف شدند.

سخنان شیخ مطلب المساری رئیس شورای ملی عشایر عراق:
در ابتدای جلسه شیخ مطلب المساری رئیس شورای ملی عشایر عراق طی سخنانی گفت: نقض حاکمیت مردم عراق از طریق دخالتهای آشکار و روزمره رژیم ایران در تمامی زمینه‌ها صورت گرفته و حقوق مردم عراق با دخالتهای روزمره رژیم ایران به یغما برده می‌شود و آثار مخرب آن در تمامی پهنه‌های زندگی عراقیان آشکار شده است. امروز ما در این‌جا جمع شده‌ایم تا از حقوق حقه مردم عراق دفاع کنیم و خواستار پایان یافتن نقض حقوق‌بشر و دخالتهای رژیم ایران در عراق شویم. در این راستا افشای ۴۰۰هزار سند توسط ویکی‌لیکس خود بهترین گواه بر مظلومیت مردم عراق است. ما به‌جد خواهان آن هستیم که عاملان و آمران این جنایتها در دادگاههای عادلانه و شفاف به محاکمه کشیده شوند. طبعاً این جنایتها نه‌تنها مردم عراق بلکه مهمانان آنان را نیز شامل شده است، کسانی که هیچ گناهی ندارند جز این‌که رأی و نظر خود را دارند و خواهان برپایی یک رژیم دموکراتیک در کشورشان می‌باشند.

وکیل محمود عبدالباقی الرواشدی از حزب ناصری:
با توجه به این‌که موضوع کنگره امروز ما به حقوق‌بشر مربوط می‌شود، خوب است که به ظلم و ستم و اقدامات ضدانسانی که در حق برادران ما در اشرف روا می‌شود نیز بپردازیم، آنها مهمانان ما هستند و حضورشان مبتنی بر قوانین بین‌المللی است و از دولت می‌خواهیم که دست به هیچ‌گونه اقدام غیرقانونی علیه اشرف نزند، چون در حال حاضر علاوه بر ممنوعیت ورود پزشکان برای معالجه بیماران که منجر به گسترش بیماریها در این قرارگاه گردیده، اقدام به شکنجه آنها نیز می‌کنند.
ما بایستی مدافع اصول عربی و اخلاقی و اسلامی خود باشیم. همان‌طور که سرور شهیدان فرمودند ”اگر دین خود را فراموش کرده‌اید، گذشتگان خود را به یاد آورید... “ چرا ما اخلاق‌مان را فراموش کرده‌ایم... ما باید ملتزم به اخلاق عربی و اصیل خود باشیم که از پدران و پیشینیان خود به ارث برده‌ایم. سیاست را به سیاسیون واگذار می‌کنیم ولی اخلاق به عموم مردم جامعه برمی‌گردد، ما باید این موضوع را ثقل قرار دهیم و به اخلاق‌مان بازگشت کنیم.

بیانیه پایانی
در بیانیه پایانی این کنفرانس با اشاره به حقوق پناهندگان آمده است:
اسناد ویکی‌لیکس به‌وضوح و بدون هیچ شکی بر دخالتهای رژیم ایران در عراق تاکید می‌کند و ما عراقیان این دخالتها به‌ویژه از طرف ایران را محکوم می‌کنیم. این دخالتها تا آن‌جا پیش رفته که ارزشهای عراقیان و انسانیت آنها را در سرزمین عراق مورد تجاوز قرار داده است و بر عراقیان هر آن‌چه که قابل تصور نبوده را دیکته کرده است. این بایستی کشته شود و آن باید سربریده شود و دیگری بایستی رسوا گردد و انبوهی ازاین دیکته‌کردنها که تمامی ارزشهای انسانی را زیر سؤال برده و نابود کرده است.
ما در این کنفرانس تمامی این اقدامات زشت و عاملین آن را محکوم کرده و اعلام می‌کنیم که فرهنگ عراق و عرب مخدوش و زیر پا گذاشته شده که علت آن نیز دخالتهای ایران درامور داخلی عراق است که عراق و امنیت و استقرار آن را دستخوش توفان کرده و فاجعه در عراق به‌بار آورده است. هم‌چنین روی استحقاق انتخاباتی فراکسیونها تاکید می‌کنیم. ما خواهان احترام به اصول حقوق‌بشر و گشودن تمامی زندانها بر روی سازمانهای بین‌المللی هستیم، هم‌چنین می‌بایست در اسناد افشا‌ شده ویکی‌لیکس تحقیق شود و تمامی مسئولین این جنایتها در دادگاههایی که آلوده نباشند و زیر نظر طرف حسابهای بین‌المللی محاکمه شوند، اصول حقوق‌بشر اقتضا می‌کند که زبان باج‌خواهی از رفتار دولتمردان را کنار بزنیم تا این‌که از این به بعد بتوانند دولتمردان واقعی باشند.
ما هم‌چنین زیر پا گذاشتن حقوق‌بشر در عراق و در هرکجا را محکوم می‌کنیم و خواستار رعایت و احترام به حقوق تمامی پناهندگان در عراق هستیم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cef8052c-08e0-4913-a259-96ae530f44fe"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات