728 x 90

اعمال تحريمات عليه رژيم,

فعالیتهای مخفی رژیم ایران در جمهوری آذربایجان

-

جمهوری آذربایجان
جمهوری آذربایجان
فعالیتهای مخفی رژیم ایران در جمهوری آذربایجان، تهدیدی برای این کشور، این بخشی از یک سند وزارت‌خارجه آمریکاست که اخیراً توسط سایت ویکی‌لیکس فاش شده است.
در یک سند وزارت‌خارجه آمریکا گفته شده عوامل رژیم ایران عملیات پولشویی و فعالیتهای مخفی را با شرکتهای تجاری جمهوری آذربایجان پیش می‌برند. برخی از این شرکتها متعلق به وزیران دولت آذربایجان هستند و برخی هم به مقامهای امنیتی این کشور وابسته هستند. وزیر ترابری ضیا ممدف (ziya mamadov) و رئیس امنیت دفتر رئیس‌جمهور آذربایجان وحید آخوندف (vahid akhundov) به‌عنوان صاحبان برخی از این شرکتها معرفی شده‌اند.

براساس مدرک وزارت‌خارجه آمریکا این شرکتها به‌خاطر روابط با مقامهای قدرتمند دولتی از اختیارات زیادی برخوردار هستند و دامنه فعالیتهای خود را به کشورهای دیگر گسترش داده‌اند. آنها با دادن رشوه، هدیه یا پیشنهاد سهام، فعالیتهای تجاری خود را انجام می‌دهند. برخی از فعالیتهای این شرکتها از این قرار است: خرید قطعات یدکی و تجهیزات برای سپاه پاسداران، اداره امور پولی مقامهای رژیم و قاچاق مواد مخدر از ایران به سایر مناطق.
وزارت‌خارجه آمریکا هشدار داده: عوامل رژیم ایران در باکو به‌طور تمام‌وقت یا نیمه‌وقت در معاملات سودآور، تحریم‌شکن، پولشویی و فعالیتهای مشابه درگیر هستند. آنها برای ارگانهای دولت ایران کار می‌کنند. برخی از این فعالیتهای تحت پوشش شرکتهای کاذب صورت می‌گیرد. یک بانک در باکو که برخی اوقات به‌عنوان «بانک ترکیه» مطرح می‌شود، برای رژیم ایران کار می‌کند. گرداننده‌ این بانک فردی به نام جمشید محمود اوغلو است که گفته می‌شود با پسر رفسنجانی درحال معامله است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6c66e58a-681b-4a90-87b7-b26f97b84ba7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات