728 x 90

انتخابات عراق,اعتراض عليه مالكي,

وضعیت مردم عراق

-

مردم عراق چشم‌انتظار یک دولت ملی هستند
مردم عراق چشم‌انتظار یک دولت ملی هستند
وضعیت بسیاری از خانواده‌های عراقی در حاکمیت نوری مالکی وخامت‌بار است.

گزارشی از شبکه جهانی بی.بی.سی:
سهیلا عبدالکریم، 68ساله، با همسر ناتوانش در بغداد زندگی می‌کند. آنها فرزندی ندارند که در امرار معاش به آنها کمک کند. او قرار است ماهانه مبلغ ناچیزی در حدود 60دلار به‌عنوان کمک‌هزینه دریافت کند، اما 3ماه است که همین مبلغ را هم به او نداده‌اند. او هر بار که برای دریافت این پول به اداره کمکهای اجتماعی مراجعه می‌کند، دست خالی برمی‌گردد.

این وضعیت بسیاری از خانواده‌های عراقی در دولت نوری مالکی است، سهیلا می‌گوید: به من بگویید، این سیاستمدارن این همه وقت چه کار می‌کنند؟ آنها هیچ بهبودی در زندگی ما ایجاد نکرده‌اند. آنها به جای این‌که ما را از این مبلغ ناچیز محروم کنند، بهتر است کاری برایمان بکنند.
شبکه جهانی تلویزیون بی.بی.سی پرسید، راستی این سیاستمداران در عراق چه کار می‌کنند؟ واقعیت این است که آنها کار چندانی نمی‌کنند. دکتر علی انبوری، فعال اجتماعی عراقی نیز می‌گوید: آنها هیچ کاری نکرده‌اند.

شبکه جهانی بی.بی.سی افزود: بن‌بست چند ماه گذشته بهای خود را روی اعتقاد و ایمان مردم داشته است و اکنون که حیات سیاسی مجدداً شروع شده، سیاستمداران باید به سرعت نتیجه کارشان را نشان دهند تا اعتماد از دست رفته رأی‌دهندگان را برگردانند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c69cc5e4-a704-4617-88cd-56a0e23177b7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات