728 x 90

اعتراض عليه مالكي,افشاگري ويكي ليكس,انتخابات عراق,

دکتر محمد الحاج: مالکی فردی نامطلوب و بحث‌بر‌انگیز

-

دکتر محمد الحاج, پارلمانتر از اردن
دکتر محمد الحاج, پارلمانتر از اردن
دکتر محمد الحاج، نماینده سابق پارلمان اردن، طی مصاحبه‌یی به خبرگزاری اخبار عراق گفت: مالکی فردی نامطلوب و بحث برانگیز است و برای اداره کشور صلاحیت ندارد و اعراب باید پاسخگوی آن‌چه در اشرف می‌گذرد، باشند. وی گفت: صحنه سیاسی عراق به‌رغم گشایشی که در آن ایجاد شده اما عدم شفافیت بر این صحنه حاکم است. چنان‌چه مالکی بر آن‌چه که همه روی آن به توافق رسیده‌اند ملتزم نباشد، در این صورت این یک فریب و دغلکاری است و وضعیت مثل قبل باقی خواهد ماند بلکه بدتر هم خواهد شد. علاوه بر آن مالکی فردی نامطلوب است و بحث‌برانگیز و تاریخچه‌اش با بنیادگرایی و فرقه‌گرایی و حتی با تروریزم همراه است و روابطش با ایران هم مشخص است. دستهای رژیم ایران در تمامی زندگی عراقیان دیده می‌شود. اکنون وضعیت عراق به این صورت است که نخست این ایران است که عراق را اشغال کرده و بعد آمریکا.
از سوی دیگر اعراب باید پاسخگوی وضعیت پیش آمده در اشرف باشند. پارلمانترهای غربی بیش از پارلمانترهای عرب و دولتهای عربی به این مسأله توجه دارند. آمریکاییها که چشمشان را بسته‌اند و در حل‌وفصل این مسأله جدی نیستند هرچند که خودشان با اشرف برای تأمین حفاظت آن قرارداد بستند و با طرف عراقی هم قرارداد بستند که حقوق اشرف مورد تعرض قرار نگیرد.
دکتر محمد الحاج افزود: ما خواستار اقدام سریع و آوردن فشار هستم تا وضعیت به‌صورت صحیح خودش در بیاید.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0be96c0c-56ab-44e0-a787-708c78d20a2c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات