728 x 90

استيناف ليست,اشرف - حمايت بين المللي,

واشنگتن تایمز: اپوزیسیون اصلی سازمان مجاهدین خلق ایران را از لیست تروریستی خارج کنید

-

کنفرانس مطبوعاتی نمایندگان کنگره آمریکا در حمایت از مجاهدان اشرف - آرشیو
کنفرانس مطبوعاتی نمایندگان کنگره آمریکا در حمایت از مجاهدان اشرف - آرشیو
واشنگتن تایمز قطعنامه دو حزبی ارائه شده از سوی ۱۱۰تن از نمایندگان کنگره آمریکا را همراه با گزیده‌یی از سخنان اعضای برجسته کمیته خارجی و نمایندگان کنگره از هردو حزب دموکرات و جمهوریخواه منتشرکرد.

واشنگتن تایمز در متن مربوط به این قطعنامه و اظهارات نمایندگان کنگره که از سوی انجمن سراسری متخصصان ایرانی در انگلستان منتشر شده است، نوشت:
بریف کنگره، ۱۶نوامبر ۲۰۱۰
دعوت از هیلاری کلینتون وزیر خارجه در یک فراخوان فراحزبی توسط ۱۱۰ قانونگذار آمریکا از ۳۷ ایالت:
اپوزیسیون اصلی سازمان مجاهدین خلق ایران را از لیست تروریستی خارج کنید

حمایت کننندگان قطعنامه ۱۴۳۱ شامل اعضای رهبری کننده از هر دو حزب، رؤسا و اعضای ارشد ۱۲کمیته و دهها تن از اعضای کمیته خارجی
نماینده کنگره آمریکا باب فیلنر (دموکرات از کالیفرنیا) : رئیس کمیته امور نظامیان بازنشسته، و رئیس مشترک کمیته حقوق‌بشر و دموکراسی برای ایران

قطعنامه ۱۴۳۱ خواستار حذف نام سازمان مجاهدین خلق ایران از لیست تروریستی است که توسط مزدوران رژیم ایران در عراق علیه اشرف مورد سوء‌استفاده قرار می‌گیرد. مانند سایر نمایندگان پارلمانها در سراسر جهان، ما در کنگره ایالات متحده بر این باور هستیم که این سازمان چه بر مبنای حقوقی و چه از نظر سیاسی، هیچ زمینه‌ای برای قرارگرفتن در لیست تروریستی ندارد.

نماینده کنگره آمریکا جو ویلسون (جمهوریخواه) : عضو کمیته خارجی و نیروهای مسلح،
ما به تغییر در ایران امیدواریم، اما می‌توانیم به ارتقای آن کمک کنیم. قدردانی من از مردم ایران در حقیقت از ایرانیان مقیم آمریکاست، که در ایالات کارولینای جنوبی در محلی که زندگی می‌کنم شکل گرفت. آنها افرادی پیشرو در پزشکی و بازرگانی هستند و به من از فرهنگ بزرگ و تمدن بزرگ ایران گفته و آموخته‌اند.

نماینده کنگره آمریکا ترنت فرانک (جمهوریخواه از آریزونا)، عضو کمیته نیروهای مسلح
ایرانیان مبارز کسانی که علیه دولت ننگین احمدی‌نژاد مبارزه می‌کنند، شاید یکی از بزرگترین امیدها در این جهان برای ممانعت از گرفتار شدن خانواده بشریت در سیاهی تروریسم اتمی هستند. من امیدوارم که دولت کنونی بتواند امکان برچسب زدن رژیم ایران به کسانی که حقیقتاً برای آزادی تمام جهان مبارزه می‌کنند را از میان بردارد.

نماینده کنگره آمریکا تام مک کلینتاک (جمهوریخواه از کالیفرنیا)، عضو کمیته آموزش و کار
آن‌چه که به‌طور خاص برای ما آزار دهنده است، این است که ببینیم، کسانی را که از سوی آبراهام لینکن آخرین گروه از انسانها توصیف می‌شوند، در این کشور در لیست تروریستی قرار گرفتند. سازمان مجاهدین خلق ایران یکی از بزرگترین مظاهر آزادی در جهان امروز است. این یک بی‌عدالتی است و ما ساکت نخواهیم نشست تا این‌که تصحیح شود. مایلم وسیعترین حمایت فراحزبی در سراسر آمریکا را به مردم ایران ابراز دارم.

نماینده کنگره آمریکا برد شرمن (دموکرات از کالیفرنیا)، عضو کمیته خارجی و زیرکمیته تروریسم،
من هرکار ممکن را برای حفاظت ساکنان اشرف را انجام داده‌ام اما تمرکز ما روی این است که نام مجاهدین در لیست سازمانهای تروریستی خارجی نباشد. در برابر این برچسب اتحادیه اروپا گفته است نه، دادگاه استیناف آمریکا گفته است دولت کارش را انجام نداده است. تا آن‌جا که من می‌دانم سازمان مجاهدین بیش از هر گروه دیگری برای ممانعت از توسعه هسته‌ای تلاش کرده است.

نماینده کنگر دانا روهراباکر (جمهوریخواه از کالیفرنیا) عضو کمیته خارجی کنگره آمریکا، رئیس مشترک کمیته حقوق‌بشر و دموکراسی در ایران،
هر کسی که با ملاها در نبرد است یک دوست برای ماست، قرار دادن هر کسی که علیه ملایان مبارزه می‌کند در لیست تروریستی مسخره است. ما باید مطمئن شویم که آمریکا در حال حاضر علیه ملاها ایستاده است. چه در کمپ اشرف باشد چه در خیابانهای تهران، مردمی که علیه ملایان مبارزه می‌کند قهرمانند.

نماینده کنگره آمریکا قاضی تد پو (جمهوریخواه از تگزاس) عضو کمیته خارجی کنگره
ما می‌خواهیم مطمئن شویم که دولت ایران و سایر دولتها بفهمند که ۱۱۰ عضو کنگره آمریکا از هر دو حزب می‌گویند: ما به‌عنوان اسپانسر کنندگان مشترک قطعنامه ۱۴۳۱ از طریق تصویب قانونی که گفته است مجاهدین باید فوراً از لیست تروریستی در آمریکا خارج شوند. زمان زیادی گذشته و این کار صورت نگرفته است.

نماینده ماریو دیاز بالارت (جمهوریخواه از فلوریدا) از کمیته بودجه
این به ما و شما و کسانی که از شما حمایت می‌کنند برمی‌گردد، که هر کاری که ما می‌توانیم برای ابراز همبستگی با مردم ایران انجام دهیم. که نشان بدهیم ما از اپوزیسیون، اپوزیسیون داخلی از هر لحاظ که بتوانیم در تلاش قهرمانانه‌شان، حمایت می‌کنیم و برای آن اهمیت قائلیم. زمان زیادی طول نخواهد کشید اما هر میزان زمانی که طول بکشد شما می‌دانید که می‌توانید روی من برای حمایت از مبارزان شجاع برای آزادی حساب باز کنید.

نماینده کنگره شیلا جکسون لی (دموکرات از تگزاس) عضو کمیته روابط خارجی و کمیته قضایی
امروز، ما این‌جا هستیم تا جنبش طرفدار دموکراسی در ایران را تشویق کنیم و کمک کنیم که از درون شکوفا شود. جنبش دموکراتیک مردم ایران پر شور و با اراده‌یی قدرتمندی برای برقراری نظامی براساس جدایی دین از دولت حرکت می‌کند. این چیزی است که نیازمند حمایت بین‌المللی است تا همه ایرانیان بتوانند از یک دولت دموکراتیک بهره‌مند شوند. من طرفدار یک ایران آزاد، مستقل و دموکراتیک هستم.

واشنگتن تایمز هم‌چنین با درج قطعنامه ۲۵نوامبر پارلمان اروپا می‌نویسد:
قطعنامه پارلمان ۲۷ کشور اتحادیه اروپا خواستار:
حذف نام اپوزیسیون دموکراتیک ایران (سازمان مجاهدین خلق ایران) از لیست تروریستی وزارت‌خارجه آمریکا شد.

این قطعنامه هم‌چنین خواستار تامین حفاظت ساکنان اشرف توسط آمریکا و سازمان ملل است

قطعنامه یادآور می‌شود:
در ژوئیه ۲۰۱۰ دادگاه استیناف آمریکا وزارت‌خارجه را به بازبینی تصمیمش در نگه‌داشتن سازمان مجاهدین در لیست فراخوانده است.

قطعنامه پارلمان اروپا می‌گوید نیروهای آمریکایی و سازمان ملل باید اشرف محل سکونت ۳۴۰۰ مخالف ایرانی شامل ۱۰۰۰ زن را که همگی «نفرات حفاظت شده» تحت کنوانسیون ۴ ژنو هستند، حفاظت کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/133ade12-b73f-4493-8ac4-bda405a1c954"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات