728 x 90

دخالت رژيم در عراق,انتخابات عراق,تشكيل دولت عراق,

اذعان دیکتاتوری آخوندی به پایان دوران یکه‌تازی مالکی

-

دکتر علاوی- دکتر صالح المطلک
دکتر علاوی- دکتر صالح المطلک
دیکتاتوری آخوندی، با اذعان به شکستن سلطه‌اش در دولت عراق و پایان دوران یکه‌تازی مالکی، تصریح کرد که العراقیه به رهبری ایاد علاوی، یک جریان پرقدرت با 91کرسی در پارلمان عراق است و چاره‌یی جز تن‌دادن به شرکت آن در دولت نیست.

یک رسانه باند خامنه‌ای، ضمن بازارگرمی کاذب و مضحک برای مالکی، نوشت: ایاد علاوی، رئیس فهرست العراقیه، 91کرسی پارلمان را در اختیار دارد و پس از مالکی مردم عراق بیشترین اعتماد را به او برای تشکیل دولت دارند.
خبرآنلاین، وابسته به پاسدار علی لاریجانی، رئیس مجلس رژیم و نماینده ویژه خامنه‌ای در پرونده عراق، در ادامه افزود: ایاد علاوی و فراکسیونش از بیشترین قدرت سیاسی و اجتماعی خارجی برخوردارند. وی و متحدانش مورد حمایت ایالات متحده آمریکا، کشورهای عربی و جریانهای معتدل متمایل به حزب بعث هستند… و به عبارت دیگر قدرت کافی برای تشکیل یک حکومت فراگیر یا مشارکت در دولتی فراگیر را دارند مضافا بر این‌که در میان نام‌های این فهرست، چهره‌هایی چون مطلک، الجنابی، الدلیمی و العانی دیده می‌شوند.

ارگان لاریجانی سپس از موضع صاحب‌عله دولت مالکی این سؤال را مطرح می‌کند که «آیا باید با العراقیه در دولت مشارکت کرد؟»، و در جواب می‌نویسد: بله باید با این جریان ائتلاف کنیم. اولا به هر صورت نماینده یک جریان پرقدرت در کشور است، ثانیا برای حفظ آرامش چاره‌ای نیست که با این گروه ائتلاف شود… چاره‌ای نیست که این جریان را وارد حکومت… .
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0c3c09b2-be5c-4261-9a1a-f03724861227"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات