728 x 90

انتخابات عراق,

مالکی و بارزانی بر داشتن قدرت اجرایی توسط شورای ملی سیاست‌گذاری استراتژیک تعهد داده‌اند

-

عالیه نصیف جاسم
عالیه نصیف جاسم
عالیه نصیف جاسم از رهبران العراقیه اعلام کرد که نوری مالکی و بارزانی به رهبر العراقیه تعهد دادند که به شورای ملی سیاستگذاری استراتژیک که ایاد علاوی ریاست آن را برعهده خواهد داشت قدرت اجرایی داده شود.

وی به خبرگزاری اصوات العراق گفت ”مالکی و بارزانی در جریان امضاء سند توافق سیاسی به علاوی تعهد دادند که شورای ملی سیاست‌گذاری استراتژیک اختیارات گسترده‌ای خواهد داشت و همانند شورای عالی قضایی از قدرت اجرایی برخوردار خواهد بود تا زمینه برای پذیرش ریاست آن از سوی علاوی آماده شود و این منصب مشمول نظام احتساب نقاط نیست“.
عالیه نصیف افزود ”در صورت اصرار برخی از طرفها برای این‌که این شورا یک شورای مشورتی باشد العراقیه التزاماتش در رابطه با هر تعهدی حول مشارکت در دولت را فسخ می‌کند “.

عالیه نصیف اضافه کرد ”منصب رئیس ارگان اطلاعات در کادر مجموعه مناصب ارائه خواهد شد، ولی فشارهای داخلی و خارجی وجود دارد که این منصب به یک جریان سیاسی مشخص سپرده شود و برای ما اهمیت دارد که ارگان اطلاعات را یک شخصیت ملی که به طرف دیگری غیر از عراق وابستگی نداشته باشد فرماندهی نماید “.

وی گفت ”وزارت خارجه نیز جزء خواسته‌های ما است و تلاش می‌کنیم از طریق مذاکراتمان آن را به‌دست بیاوریم و به صالح المطلک از رهبران العراقیه بدهیم“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5d3eb8d9-24a9-4f4a-ad40-c15951bb3d30"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات