728 x 90

-

فرمانده جدید گارد حفاظت خامنه‌ای

-

پاسدار ابراهیم جباری
پاسدار ابراهیم جباری
حدود ۱۰روز پیش اعلام شد که سرتیپ پاسدار ابراهیم جباری، فرمانده جدید گارد حفاظت خامنه‌ای شده است. علت این انتصاب اعلام نشد. سابقه این پاسدار چیست؟
گارد حفاظت خامنه‌ای موسوم به سپاه ولی امر، شامل ۱۲هزار نفر است. پاسدار ابراهیم جباری، فرمانده جدید این سپاه، پس از جنگ ضدمیهنی خمینی با درجه سرتیپ دومی به فرماندهی سپاه زنجان منصوب شد. وی در سال ۱۳۸۱ به فرماندهی سپاه استان قزوین انتخاب شد و به مدت 6سال در این سمت به سرکوب مردم و جوانان این شهر پرداخت. 7ماه قبل از نمایش انتخابات ریاست‌جمهوری رژیم در سال ۱۳۸۸، پاسدار جباری به تهران منتقل شد و به‌عنوان جانشین فرماندهی سپاه پایتخت (یعنی سرتیپ پاسدار عبدالله عراقی) برگزیده شد. پاسدار جباری ۱۱روز قبل از برگزاری نمایش انتخابات، به‌عنوان معاون حسین طائب در بسیج گمارده شد. بسیج طی این دوران -از ۲۵خرداد تا ۲۵مرداد- همراه با سپاه تهران به‌طور مستقیم کنترل تمامی امور پایتخت را برعهده داشت و به سرکوب قیام‌کنندگان پرداخت. پاسدار جباری در 6ماه اول بعد از قیام به‌دلیل سرکوب وحشیانه قیام‌کنندگان به‌عنوان معاون ارشد حسین طائب عمل می‌کرد. این پاسدار دارای روابط نزدیکی با آخوند مصباح یزدی است.

آخوند مصباح یزدی به پدرخوانده پاسدار احمدی‌نژاد معروف است. سرتیپ پاسدار جباری در ۲۶آبان ۱۳۸۸ با حکم پاسدار محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران، به قم رفت و فرماندهی سپاه در این شهر را برعهده گرفت. قم در دوران ۱۲ماهه فرماندهی این پاسدار با اعتراضهای بسیاری روبه‌رو بود. وی در سرکوب این اعتراضها نقش به‌سزایی داشت.

این پاسدار جنایتکار با چنین سوابق در کشتار و جنایت به فرماندهی گارد ویژه حفاظت از خامنه‌ای یعنی سپاه موسوم به ولی امر انتخاب شده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/53fc67b6-e4af-408e-ab79-3e081d175940"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات