728 x 90

انتخابات عراق,دخالت رژيم در عراق,

تصویب طرح کلی تقسیم قدرت در عراق و واکنشهای زبونانه رژیم آخوندی

-

جلسه پارلمان عراق
جلسه پارلمان عراق
روزنامه نیمه‌رسمی الصباح در عراق به‌نقل از عبود العیساوی، یک عضو دستگاه مالکی، به الصباح گفت: توافقات امضاء شده بین رهبران سیاسی دارای بندی مربوط به مسأله ستاد ریشه‌کنی بعث می‌باشد که وظایفش برای دو سال مشخص شده بود، ولی این ستاد کار خودش را ادامه می‌دهد که تا ستاد جدیدی در این رابطه تشکیل بشود.
العیساوی در رابطه با برداشتن ”ریشه کنی“ از برخی اسامی که در رابطه با آنها توافق سیاسی صورت گرفته بود، گفت: از سوی شورای وزیران قبل از این‌که پارلمان آن را به تصویب برساند، یک حکم اسثتثنایی در این رابطه صادر خواهد شد.
العیساوی افزود: توافق شده است که در رابطه با تمامی مخالفین سیاسی در خارج، عفو عمومی صادر شود و در رابطه با تمامی مسلحین نیز که دستشان به خون عراقیان آلوده نشده است، عفو عمومی صادر شود.

مجلس اعلا اعلام کرد: ریشه‌کنی اعضاء العراقیه یک اشتباه بود و باید اصلاح شده و نسبت به آن معذرت خواهی شود.
جمعه العطوانی گفت: ریشه‌کنی اعضاء لیست العراقیه یک اشتباه بزرگ در پروسه سیاسی بوده است و باید اصلاح شده و از جانب مجریان آن، معذرت خواهی صورت گیرد چرا که بحران اعتماد بین جریانهای سیاسی دلیل اصلی در تاخیر تشکیل دولت بوده است.
عطوانی افزود: اگر حذف‌شدگان بر طبق قانون و قانون اساسی ریشه‌کنی شده بودند، بنابراین قانون بالاتر از هر شخصی است و هیچ مسئولی حق ندارد که فردی را که براساس قانون اساسی شامل قانون شده است، مجدداً به روند سیاسی باز گرداند. ولی چنان‌چه ریشه‌کنی آنها بدلایل سیاسی بوده، پس بایستی از ریشه‌کنی آنها معذرت‌خواهی صورت گیرد و طبعاً باید یکی از این دو تصمیم اشتباه باشد.

روزنامه عراقی الدستور با انتشار این خبر، خاطرنشان کرد: نمایندگان پارلمان عراق در روز شنبه با تصویب ابتکار بارزانی در حقیقت به لغو ریشه‌کنی و ممنوعیت 4نفر از سران العراقیه رأی دادند.

به‌نوشته الدستور: یکی دیگر از رهبران مجلس اعلا ادامه داد که این امر خطرناکی است که افرادی قانون را بر اساس منافع خودشان بکار گیرند و با آن به ریشه‌کنی دیگران بپردازند و این یک تجاوز به قانون و قانون اساسی است. از این‌رو باید برای ایجاد اعتماد بین جریانهای مختلف و همکاری آنها با یکدیگر به‌طور روشن و صریح تلاش نمود.

رژیم آخوندی در یک خبر سازی مجعول از طریق خبرگزاری سپاه پاسداران ادعا کرد که مسعود بارزانی و نوری مالکی امضای خود را از سندی که به امضای آنان در روز پنجشنبه گذشته در پارلمان عراق درباره تقسیم قدرت قرائت شد، پس گرفتند.
خبرگزاری سپاه پاسداران نوشت: روز گذشته‌ الساعدی، عضو پارلمان عراق، به‌ خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد گفته‌ بود به‌ دلیل مسائل پیش آمده‌ و عدم پایبندی فهرست العراقیه‌ به‌ توافقنامه‌ ، نوری المالکی، نخست‌وزیر عراق و مسعود بارزانی، رئیس منطقه‌ کردستان، از امضاء توافقنامه‌ با ایاد علاوی، رئیس فهرست العراقیه، ‌ انصراف داده‌اند.
خبرگزاری سپاه پاسداران می‌افزاید: پس از انتشار این خبر در خبرگزاری فارس، تلویزیون العراقیه‌ نیز در گفتگو با چند عضو پارلمان خبر انصراف بارزانی و المالکی از امضای توافقنامه‌ با علاوی را تایید کردند.

رژیم آخوندی با فلاکت بسیار، تقصیر توافق تقسیم قدرت در عراق را به گردن آمریکا انداخت. خبرگزاری سپاه پاسداران تحت عنوان «آمریکا و ماراتن تشکیل دولت در عراق» نوشت: در انتخابات پارلمانی عراق که 8ماه از آن می‌گذرد، آمریکاییها با این تصور که یک بار دیگر بعثی‌ها و برخی چهره‌ها و گروههای فاسد را به قدرت برسانند، به میدان آمده و تمامی کشورهای منطقه را برای حمایت از این جریانها تشویق کردند و حاصل انتخاب چیزی شد که امکان کسب قدرت برای علاوی را فراهم نکرد.
رژیم آخوندی تهدید کرد: گاهی تجارب رفتارهای سیاسی… دارای آن‌چنان عبرتهایی است که بی‌اعتنایی بدان، خسارتهای جبران‌ناپذیری به جای می‌گذارد…
مقامهای آمریکایی تلاش کردند اختیارات مالکی را کاهش دهند که این خطرناکترین طرح آمریکایی در عراق ارزیابی می‌شود.

سپاه پاسداران خاطرنشان کرده است: در بخش دیگری از اقدامات مخرب در عراق، مسئولیت دستگاههای نظامی و امنیتی را به‌عنوان سهم قدرت برای علاوی خواستار شدند که این موضوع نیز به‌عنوان عامل متلاشی‌کننده دولت و حکومت و دامن‌زدن به عوامل بی‌ثباتی و ناامنی است.

رژیم آخوندی آشکارا تهدید می‌کند: همان‌گونه که از ابزار تروریسم و بمب‌گذاری طی روزها و ماه‌های قبل استفاده کرده‌اند تا دولت و حکومت را به چالش بکشند، کماکان باید منتظر اقدامات مشابه در عراق باشیم…

تمایل برخی از مقامهای نظامی آمریکا برای باقی ماندن نیروهای آمریکایی در عراق با سر کار آمدن جمهوریخواهان قوت می‌گیرد…

وزارت اطلاعات رژیم با بلاهت فوق‌العاده، پیروزی رژیم ایران را در عراق تبریک گفت و نوشت: پیروزی ایران مبارک !
اطلاعات آخوندها خاطرنشان کرد: در این میان نوری المالکی هدف بیشترین حمله‌ها و تبلیغات قرار داشت و ماهها قبل از اتمام دوره نخست‌وزیریش، تهاجم علیه وی آغاز گردید و بزرگترین ائتلاف از گروههای سنی با انگیزه مخالفت و کنارزدن وی شکل گرفت.
باند رجوی نیز آتش‌بیار این معرکه شد و با هدف تحریک آمریکا و با این عنوان که پیروزی مالکی، پیروزی ایران و باخت آمریکا در عراق خواهد بود، به تبلیغ علیه وی پرداخت.
جنگ علیه مالکی که توسط رسانه‌های عربی و غربی نیز پشتیبانی شد، آرایش صحنه را به این شکل چید که مالکی مساوی است با ایران…
گشتاپوی آخوندها می‌افزاید: سرانجام یک سال پس از جنگ بی‌وقفه و همه‌جانبه علیه مالکی، وی با توافق گروههای سیاسی عراق به نخست‌وزیری رسید که با توجه صف‌آرایی سیاسی و اتهامات و تبلیغات طراحی شده از سوی باند بعثی-مجاهدین علیه وی معنایی جز پیروزی ایران و گردن نهادن آمریکا و عربستان و گروههای سنی به آن ندارد… صرف‌نظر از تحولات و رویدادهای عراق، تبلیغات باند بعثی-مجاهدین راه را برای پذیرش نقشطآفرینی بین‌المللی ایران، به‌رغم اکراه و خودداری کشورهای عربی و آمریکا، هموار کرد و به آنها قبولاند که در این میدان باید بازی را واگذار کنند… پیروزیی که قطعاً بخش عمده‌ای از آن مرهون تبلیغات باند بعثی–مجاهدین است… جالب این‌که بلافاصله پس از موضوع عراق، بقایای رجوی که قافیه را باخته‌اند، به سراغ موضوع فلسطین رفته‌اند… از هم‌اکنون پیداست که مساعی آنها به طرفهای فرامنطقه‌ای و رقبای منطقه‌یی تفهیم خواهد کرد که باید نقش ایران را در موضوع فلسطین هم بپذیرند…

رژیم آخوندی از زبان وزیر نفت سابق عراق اعلام کرد: شورایی موسوم به شورای سیاستهای استراتژیک امنیت ملی در عراق وجود ندارد و برای موجودیت آن نمایندگان رژیم در پارلمان عراق باید به آن رأی مثبت بدهند!
خبرگزاری سپاه پاسداران در یک خبرسازی از زبان ابراهیم بحرالعلوم افزود: هرگونه توافق خارج از چارچوب قانون مورد نظر ولایت‌ فقیه، نمی‌تواند مورد قبول باشد.
به‌نوشته سپاه پاسداران رژیم آخوندی، وزیر نفت‌آلود سابق گفت: از لحاظ قانونی در عراق چیزی به نام شورای سیاسی راهبردی نداریم و تشکیل شورای سیاسی راهبردی اگر با مسائل حزبی و گروهی همراه باشد، بر خلاف روند دموکراسی است.
برای سپاه پاسداران رژیم آخوندها الگوی دموکراسی همان شعبده 40میلیونی و ریاست‌جمهوری پاسدار احمدی‌نژاد است.

امام‌جمعه‌های رژیم یکی پس از دیگری به سرخ کردن صورت خود با سیلی استکبار جهانی روی آورده‌اند!
آخوند سعیدی امام جمعه قم گفت: سرانجام همان دولتی در عراق سر کار آمد که مورد موافقت جمهوری اسلامی بود… آخرین ناکامی آمریکا را در این فرصت کوتاه عرض کنم، این روزها شاهد بودید در کشور مظلوم و مسلمان و برادر ما عراق، دولت می‌خواهد سر کار بیاد، دولت می‌خواد شکل بگیره، اونچنان از بیرون، یعنی آمریکا و انگلیس جنایتکار و مکار که دستش در هر توطئه‌ای هست، و در فتنه سال 88 ثابت شد که ریشه فتنه در انگلستانه به‌خاطر فرار بعضی از این فتنه‌گران به انگلستان، اینها در عراق هم فتنه کردند، در عراق هم توطئه کردند به‌دلیل این‌که حاضر نشدند عراقیها و دولت عراق در یکی از کشورهای منطقه حاضر بشن در یک روز بیش از 20انفجار مرگ‌آفرین در این کشور انجام دادند ولی دولت عراق تسلیم نشد و سرانجام همان دولتی سر کار آمد که خواست ملت عراق و موافقت جمهوری اسلامی ایران بود. [تکبیر حضار]

روزنامه حکومتی ابتکار با نگرانی از طرح تقسیم قدرت در عراق نوشت: تقسیم قدرت میان گروهها و جریانهای عراقی از هفته گذشته انجام شد و در این میان افرادی در دولت جدید عراق وارد ساختار قدرت شده‌اند که از هم‌اکنون باید منتظر سنگ‌اندازی آنها در روابط تهران–بغداد باشیم. این افراد که از ماه‌ها قبل از انتخابات حمله به ایران را محور تبلیغات انتخاباتی خود قرار داده بودند، امروز با وارد شدن به ترکیب قدرت در عراق و دارا بودن تریبون رسمی، بزرگ‌ترین مشکل در برقراری روابط حسنه دو کشور خواهند بود. این افراد که سابقه بعثی بودن دارند و نوری المالکی پس از پایان نشست هماهنگی برای تشکیل دولت در بغداد به صراحت آنها را به ارتباط با جریانهای تروریستی بعثی متهم کرد، امروز به واسطه دموکراسی حاکم بر عراق و زیر گوش مالکی، دارای قدرت شده‌اند و چه بسا با سنگ‌اندازی آنها در مسایل عراق باعث افزایش نارضایتی مردمی و در پی آن سرنگونی دولت مالکی بروند.
این روزنامه حکومتی خاطرنشان کرد: معرفی اسامه النجیفی به‌عنوان رئیس پارلمان عراق نقطه عطف این جای‌گیری در ساختار جدید قدرت در عراق است… وی پیش از آن که تریبونی به‌عنوان ریاست مجلس عراق را داشته باشد، به بدترین شکل ممکن به ایران و ایرانی حمله می‌کرد و حال که به‌عنوان ریاست مجمع منتخبان مردم عراق، پارلمان، رسیده است، باید از وی چه انتظاری داشت؟
ابتکار آخوندی افزود: صالح المطلک فرد دیگری است که سابقه او برای همه مشخص است و صلاحیتش توسط هیأت بعثی‌زدایی برای شرکت در انتخابات رد شده بود. به قرار معلوم مطلک به‌عنوان معاونت رئیس‌جمهور عراق منصوب شده است تا زیر گوش جلال طالبانی بتواند ماموریتهای مهم خود را انجام دهد. سابقه دشمنی افرادی مانند صالح المطلک با ایران و ایرانی چیزی نیست که به‌زودی فراموش شود. وی که ارتباطات تنگاتنگی با منافقین دارد و از طرفداران دوآتشه آنها بوده و در این زمینه گوی سبقت را از دیگران ربوده است… مطلک پیش از این در تجمع گروهی از اعضای سازمان منافقین حضور یافت تا ثابت کند هنوز هم به حزب بعث وفادار است… حالا کنار دست پیرمردی مانند طالبانی که متاسفانه فردی احساساتی هم هست، چنین شخصی قرار گرفته است و باید منتظر بود و دید که سخنان او در رئیس‌جمهور فاقد قدرت عراق تا چه اندازه نفوذ خواهد کرد.

به قرار اطلاع، شورای عالی امنیت رژیم آخوندها، طرح جامعی را برای وقت‌کشی و کارشکنی در توافق تقسیم قدرت در عراق تنظیم و به مزدوران خود در این کشور ابلاغ کرده است.
طبق طرح خامنه‌ای، باید اختیارات شورای عالی سیاستهای استراتژیکی را در عراق به حداقل رساند و فقط یک سلسله شکلی و صوری برای آن قائل شد تا عملاً کارآیی و تاثیری نداشته باشد.
نکته محوری دیگر در این طرح حداکثر وقت‌کشی برای خسته کردن و فرسودن طرفهای مقابل است.
گوش مجلس اعلا هم به‌خاطر گردنکشی از دستورات ولی‌فقیه باید کشیده شود و از این پس کمکهای مالی و تدارکاتی به آنها، تابع میزان تبعیت از ولی‌فقیه ارتجاع خواهد بود.
نیروی تروریستی قدس موظف می‌شود بر برنامه‌های آتی مالکی در تشکیل و کنترل دولت جدید عراق، نظارت اکید داشته باشد.
طبق ارزیابیهای خامنه‌ای، تنها فایده وقایع روزهای اخیر در عراق این بوده است که مالکی به‌خوبی فهمید آمریکا به وی خنجر زده و از این‌رو باید صددرصد با ما باشد!

ایاد علاوی گفت: لیست العراقیه در دولت و پارلمان جدید به‌منظور پایان‌دادن به نفوذ رژیم ایران، با تمام قوا شرکت خواهد کرد.
علاوی در مصاحبه با تلویزیون الشرقیه گفت: مسائل مختلفی وجود داشت که منجر به این شرکت و عملاً تلاش برای شرکت در ترکیب دولت جدید شد.
مسأله اول ویرانی و تخریب و فجایعی بود که بر سر عراقیان به‌ویژه در مدت اخیر آمده بود و گفتیم که چه بسا، چه بسا تشکیل دولت منجر به ‌سر و سامان گرفتن نسبی اوضاع در عراق شود.
ولی همزمان نیز گفتیم که تشکیل دولت بر پایه‌ای روشن و متوازن باید صورت گیرد تا این‌که بتوانیم آن‌چه باید برای مردم انجام دهیم را انجام دهیم و نه این‌که فقط یک دولتی تشکیل شود.
رشد قدرت و تواناییهای ایران و افزایش و گسترش مقدورات آن در عراق این گرایش به شرکت در دولت به‌منظور کاهش میزان نفوذ و کنترل ایران بر اوضاع عراق را تقویت نمود و این البته با توجه به عدم وجود نقش آمریکا در کمک به مردم عراق و بعد از برچیده شدن نهادها و غیره در عراق بود.
اینها عواملی اساسی بودند که باعث شرکت ما در دولت شد.
ما در برابر خواسته‌های مردم عراق سر تعظیم فرود آوردیم با این امید که گفتیم شرکت ما منجر به کاهش درد و رنج آنها خواهد شد و شرکتمان با کوتاه آمدن از نقشمان و حقمان در مسأله نخست‌وزیری به‌خاطر احترام به مردم عراق بود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ad3c1a1c-c812-4369-804c-b1d0f39d77e9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات