728 x 90

انتخابات عراق,

بحران را پشت سر گذاشتیم… . العراقیه دوازده وزارتخانه و از جمله وزارت‌خارجه را به‌دست خواهد گرفت

-

دکتر صالح المطلک
دکتر صالح المطلک
صالح مطلک از رهبران العراقیه و رهبر جبهه گفتگوی ملی دیروز به روزنامه الشرق الاوسط گفت بحرانی که در اولین جلسه پارلمان عراق روز پنجشنبه بروز کرد و به خروج نمایندگان لیست العراقیه از پارلمان منجر شد، پشت سر گذاشته شده است. صالح مطلک به الشرق الاوسط گفت توافقی که در چارچوب ابتکار مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان بین رهبران سیاسی صورت گرفت شامل برقراری شورای ملی سیاستهای استراتژیک و اختیارات آن، مصالحه ملی و موضوع تعادل در حکومت، برداشتن ممنوعیت از رهبران این لیست که مشمول تصمیمهای گروه پاسخگویی و عدالت شده بودند و آیین‌نامه داخل کابینه دولت می‌شود. مطلک گفت مناصبی که لیست العراقیه بر پایه سهمیه انتخاباتیش در دولت آینده به‌عهده خواهد گرفت عبارت است از معاون رئیس‌جمهور، معاون نخست‌وزیر، و همچنین دوزاده وزارتخانه که از جمله آنها وزارت‌خارجه است.

محمود عثمان یکی از رهبران ائتلاف کردی نیز به روزنامه الشرق الاوسط اظهار داشت: «ائتلاف کردی به قرارداد امضا شده ملتزم است و در مواضع اعلام شده تغییری ایجاد نشده است». او افزود: «موافقت پارلمان به اجماع کلیه فراکسیونها با ابتکار رئیس بارزانی خود به خود حاوی التزام رهبری ائتلاف کردی و سایر فراکسیونهای امضا کننده این توافقنامه است که عبارت است از توافق سه جانبه که روی آن تفاهم صورت گرفته و از طرف بارزانی، مالکی و علاوی امضا شده است. و به این ترتیب مشکل تمام شده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4d8287ad-b588-40a9-bc14-e70b19eba46a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات