728 x 90

انتخابات عراق,دخالت رژيم در عراق,

مقاله صافی یاسری: ”از کدامین حاکمیت صحبت می‌کنید“

-

صافی یاسری
صافی یاسری
صافی یاسری، نویسنده و روشنفکر مترقی عراقی، در مقاله‌ای با عنوان «از کدامین حاکمیت صحبت می‌کنید» به نفوذ گسترده رژیم ایران در عراق اشاره کرده و می‌نویسد: از کدامین حق حاکمیت صحبت می‌کنید درحالی‌که تهران دستوراتش را برای نیروهای دولتی صادر می‌کند تا مخالفان او را که در خاک عراق هستند، به قتل برساند. این کاری است که انجام شد و این نیروها روزانه با استفاده از 100بلندگو که روی درها و اطراف اشرف نصب کرده‌اند، آنها را تهدید به کشتن، چپاول و سوزاندن می‌کنند و آن‌جا را تبدیل به زندان رژیم ایران کرده‌اند و حتی اجازه نمی‌دهند بیماران خود را درمان کنند.

صافی یاسری در بخش دیگری از مقاله خود می‌نویسد: کلاغهای عمامه‌سیاه تهران به شکل علنی و لحظه‌به‌لحظه بیشترین نقض حاکمیت را در عراق انجام می‌دهند و آیا بیشترین نقض حاکمیت عراق این نیست که موضوع تعیین حاکم عراق از زیر عمامه خامنه‌ای صادر می‌شود؟
اگر دولت، سرزنده و فعال و دارای هویت عراقی بود، به چه دلیل فرد گستاخی مانند متکی جرأت می‌کرد حرفی بزند که عراقیها از آن رایحه تسلیم شدن به کلاغهای عمامه‌سیاه تهران را استشمام کنند.
پس از چه حق حاکمیتی صحبت می‌کنید؟ اگر همین الآن از عراقیان بپرسیم، همگی می‌گویند ”بله، ما می‌خواهیم که جامعه جهانی با دخالت خود به ما راه‌حل بدهد“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ace62117-9d9d-423d-8781-c3ac5283aa36"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات