728 x 90

انتخابات عراق,

ایاد علاوی ریاست شورایی را برعهده خواهد داشت که مالکی عضو آن است

-

ایاد علاوی
ایاد علاوی
روزنامه الشرق الاوسط به‌نقل از یکی از رهبران العراقیه نوشت: ایاد علاوی ریاست شورایی را برعهده خواهد داشت که مالکی عضو آن است.

این روزنامه به‌نقل از یک منبع نزدیک به ایاد علاوی افزود: باراک اوباما از علاوی خواست تا منصب ریاست شورای ملی برای سیاستهای استراتژیک را بپذیرد. این منصب خاص رئیس العراقیه است و ربطی به فراکسیون العراقیه ندارد.
این منبع افزود: جیمز جیفری، سفیر آمریکا در بغداد، پیامی را از اوباما به علاوی که اجلاس رهبران فراکسیونهای سیاسی را ترک کرد و مستقیماً به منزل سفیر در منطقه حفاظت‌ شده سبز رفت، منتقل کرد. وی توضیح داد که محتوی این پیام علاوی را به پذیرش منصب جدید که اختیارات اجرایی گسترده‌ای دارد، ترغیب کرد.

روزنامه الشرق اوسط افزود: از سوی دیگر فلاح النقیب، از رهبران العراقیه و وزیر اسبق کشور، گفت: شورایی که علاوی ریاست آن را برعهده خواهد داشت، از 20عضو و از جمله نخست‌وزیر نوری مالکی تشکیل شده است و همه تصمیمات مربوط به امنیت ملی، سیاست خارجی و هر آن‌چه که به سرنوشت کشور مربوط می‌شود را اتخاذ خواهد کرد و تصمیم‌گیریهای آن باید با اتفاق آراء باشد.

الشرق اوسط افزود: فلاح النقیب گفت که این شورا یک کنترل‌کننده واقعی بر قدرت مالکی خواهد بود. ولی برخی نمایندگان در لیست نوری مالکی گفتند که این‌طور نیست، امری که نشان‌دهنده یک جنگ دیگر در آینده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0293a949-7b06-45b8-8a17-0dbb4e1faa64"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات