728 x 90

انتخابات عراق,

الجزیره: ۸ماه توقف سیاسی در عراق به پایان رسید

-

پارلمان عراق - آرشیو
پارلمان عراق - آرشیو
تلویزیون الجزیره گزارش داد: ۸ماه توقف سیاسی در عراق بعد از انتخابات مارس گذشته به پایان رسید و فصل جدیدی شروع شد که شاید داغی آن کمتر از گذشته نباشد.
مناصب رؤسای سه قوه تقسیم شد. همراه با توزیع مناصب رؤسای سه قوه، توافقی از پیش صورت گرفته در مورد نهادی به‌نام شورای ملی سیاستهای استراتژیک که علاوی ریاست آن را به‌عهده دارد، نیز وجود داشت. این شورا اقدام به ترسیم سیاستهای امنیتی و ایجاد توازن و هماهنگی بین ارگانهای امنیتی و مشخص کردن سیاستهای خارجی برای محقق کردن اصل دولت مشارکت ملی می‌کند که علاوه بر اینها اختیارات دیگری نیز خواهد داشت که در مورد آنها توافق خواهد شد.

الجزیره افزود: ناظران عقیده دارند که دولت با چالشهایی جدید مواجه است که مهم‌ترین آنها هماهنگی بین ارگانهای اجرایی هر منصب می‌باشد. از جمله وزارتخانه‌ها که انتخاب آنها به مالکی داده شده است و این چیزی است که در صورتی که برخی از فراکسیونهای پارلمانی با طرح نوری مالکی برای تقسیم وزارتخانه‌ها مخالفت کنند، مجدداً تشنج را به فضای روند سیاسی باز می‌گرداند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fab1bdf3-5978-4a7c-a9d2-b60b25b8a7b1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات