728 x 90

-

فرار مغزها نداریم، این هم سندش

-

فرار مغزها از ایران
فرار مغزها از ایران
سایت آینده نوشت: در حالی که برخی مسئولان ذی ربط معتقدند اساساً پدیده فرار مغزها فاقد صحت است و زاییده تبلیغات منفی برخی است، یکی از بینندگان ”آینده“ با ارسال عکس فوق نوشت:

تصویری در میان آیتم‌های دوستان در گوگل ریدر دیدم که بریده‌ای از روزنامه‌ی اعلام نتایج کنکور سراسری در سال ۸۰ را نشان می‌داد. یک نفر کامنتی گذاشته بود: ”سوال اینه که از اینا چند نفرشون الآن ایران هستند هنوز؟“ دونستن جواب این سؤال برای من جالب بود و یک جستجوی کوچیک انجام دادم. نتایج جالب‌تر از چیزی بود که فکر می‌کردم. حیفم اومد منتشرش نکنم. قضاوت با خودتان!

ندا ناطق (نفر اول رشته ریاضی) : استانفورد، آمریکا
اشکان برنا (نفر دوم رشته ریاضی) : برکلی کالیفرنیا، آمریکا
احسان شفیعی پور‌فرد (نفر سوم رشته ریاضی) : ایلینویز، آمریکا
محمد فلاحی سیچانی (نفر اول رشته تجربی) : میشیگان، آمریکا
محمد امین خلیفه سلطانی (نفر دوم رشته تجربی) : اطلاعات خاصی پیدا نکردم
پیمان حبیب اللهی (نفر سوم رشته تجربی) : هاروارد، آمریکا
محمدرضا جلایی‌پور (نفر اول رشته انسانی) : آکسفورد، انگلستان، تهران

البته لازم به ذکر است که احتمال بازگشت بسیاری از این افراد پس از پایان تحصیل هست، اما تجربه نشان داده که بسیاری از آنها اقامت در کشورهای دیگر را بر بازگشت به وطن ترجیح داده‌اند.

یادآوری می‌شود که چندی پیش صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد که ایران تحت حاکمیت آخوندها مقام اول را در فرار مغزها دارد و از این طریق سالانه حدود ۵۰ میلیارد دلار، یعنی معادل درآمد نفت، خسارت به مردم ایران وارد می‌شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5b2116f5-d993-466c-b974-b183b576574a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات