728 x 90

-

سرماخوردگی - ویروس نوا

-

--
--
«نوا»، اسم قشنگی است، اما اگر این اسم روی یک «ویروس» باشد، ممکن است چندان هم قشنگ نباشد. این ویروس نوا است، باشکوه ولی بدخیم که باکتری ترشح‌کننده زمستانی را ایجاد می‌کند. این یکی از ویروسهایی است که باعث سرما‌خوردگی معمولی می‌گردد. این مهاجم کوچک سالانه باعث از دست رفتن میلیاردها دلار از درآمد ما می‌شود و میلیونها نفر را بر تخت بیماری بستری می‌کند. ولی اکنون دانشمندان که روی تحقیقات پزشکی سرطان کار می‌کنند، می‌گویند چیزی را درباره این‌که چطور بدن انسان با این مهاجمان میکروسکوپی مقابله می‌کند، کشف کرده‌اند، که فهم آنها را دگرگون می‌کند. تا الآن فکر می‌شد که ویروسها فقط وقتی در جریان خون قرار دارند، در مقابل سیستم دفاعی بدن انسان آسیب‌پذیر هستند ولی وقتی به داخل یک سلول سالم نفوذ کردند، دیگر از دسترس خارج می‌شوند و می‌توانند آزادانه تکثیر کنند. ولی تحقیقات جدید نشان می‌دهد که سیستم دفاعی بدن بعد از نفوذ ویروس به داخل سلول هم به مقابله با آن ادامه می‌دهد و از پروتئین سلول استفاده می‌کند تا مهاجم را از بین برند.

دانشمندان می‌گویند که این پروتئین که به‌نام 21TRM شناخته می‌شود، می‌تواند پایه یک خانواده جدید از داروهای ضدویروس را تشکیل بدهد. در سراسر دنیا ویروسها بیشتر از هر چیز دیگری باعث مرگ و میر می‌شوند و دکترها فکر می‌کنند فهم این‌که آنها چطور منتشر می‌شوند و به بدن انسان حمله می‌کنند و این‌که بدن چطور به آن پاسخ می‌دهد، ممکن است کلید شکست دادن آنها باشد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/68cd5c87-7d8b-4cdc-88f8-4e02f70695d6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات