728 x 90

انتخابات عراق,دخالت رژيم در عراق,انفجارات عراق,افش

میسون الدملوجی: رژیم ایران بهتر است به مشکلات داخلی خود بپردازد و در امور عراق دخالت نکند

-

میسون الدملوجی
میسون الدملوجی
میسون الدملوجی، سخنگوی العراقیه، رژیم ایران را به‌دلیل حمایت از شبه‌نظامیان و تأمین تسلیحاتی آنها مورد حمله قرار داد.

وی که با تلویزیون الشرقیه مصاحبه می‌کرد، در پاسخ به این سؤال که وزیر خارجه رژیم ایران گفته است که اکثریت سیاسی در عراق دولت آینده را تشکیل می‌دهند، گفت: امیدوارم که متکی به حل مشکلات داخلی خودشان بپردازد و عراق و امور آن را رها کند. در حقیقت ما نیاز به دخالت رژیم ایران نداریم، دخالت رژیم ایران قبل و بعد از انتخابات بسیار واضح و علنی، دخالت در امور داخلی عراق بود و این چیزی است که همه آن را رد می‌کنند… دخالت در امور سیاسی ربطی به آنان ندارد و قاطعانه رد می‌کنیم.

میسون الدملوجی هم‌چنین در پاسخ به این سؤال که وزیر خارجه رژیم ایران گفته است نیروهای سیاسی داخل عراق در پشت انفجارهای سه‌شنبه قرار دارند تا روند تشکیل دولت به‌ریاست نوری مالکی را متوقف کنند، گفت: اتهاماتی هم متوجه رژیم ایران است که این و آن را تامین مالی می‌کند… اگر متکی دلسوز عراق است، برای چه آب رودخانه را به روی جنوب عراق بسته است؟ برای چه روستاهای کردستان را بمباران می‌کند؟ برای چه شبه‌نظامیان را آموزش می‌دهد و تامین تسلیحاتی می‌کند؟

در همین رابطه تلویزیون الشرقیه گزارش داد: متکی، وزیر خارجه رژیم ایران، به‌طرزی بی‌سابقه نیروهای سیاسی عراقی در داخل و خارج عراق را به قرار داشتن پشت انفجارهای سه‌شنبه گذشته بغداد متهم کرد و گفت هدفشان از این انفجارها به تعطیلی کشاندن تشکیل دولتی به‌ریاست نوری مالکی می‌باشد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3972e53a-8c5f-4ce5-b8a0-ac212efe8656"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات