728 x 90

افشاگري ويكي ليكس,

حکم اعدام طارق عزیز برای منحرف کردن اذهان است

-

طارق عزیز
طارق عزیز
تلویزیون روسیه، گفتگویی را با جرمی کوربین، عضو پارلمان انگلستان پخش کرده است. تلویزیون روسیه گفت: معاون پیشین صدام حسین به اعدام محکوم شده است… معاون کمیته امور خارجه پارلمان روسیه گفته است که حکم اعدام طارق عزیز عمداً در زمانی اعلام شده که تمرکزها از روی افشاگریهای اخیر ویکی‌لیکس منحرف شوند.
آقای جرمی کوربین، که عضو پارلمان انگلیس از حزب کارگر می‌باشد، از لندن با ما در تماس است تا در مورد این موضوع با ما گفتگو کند. آقای کوربین خیلی خوش آمدید، سؤال من این است که چرا حکم اعدام و چرا حالا؟

کوربین: از نظر من اعضای پارلمان روسیه در مورد این موضوع کاملاًً درست می‌گویند، این حکم الآن اعلام شده است تا تمرکز بر روی افشاگریهای ویکی‌لیکس را منحرف کند. چون که ویکی‌لیکس مدارکی را افشار کرده است که در آن نشان داده شده که شکنجه به‌طور سیستماتیک جریان داشته است…

مجری: آیا از نظر شما این هدف می‌تواند محقق شود؟ یعنی به‌دار آویختن مردی که خیلی وقت پیش متهم شده است، واقعاً می‌تواند باعث شود که توجهات منحرف شوند؟
کوربین: من حتی یک ثانیه هم فکر نمی‌کنم که این هدف آنها محقق شود، اما تلاش آنها همین است. من کاملاًً مخالف حکم اعدام تحت هرعنوان علیه هر کسی هستم، اما در این مورد به‌خصوص هیچ چیزی به سود عراق حل نخواهد شد… از نظر من ما نیاز به یک تحقیقات واقعی در مورد رفتار نیروهای اشغالگر و نیروهای امنیتی عراق داریم… باید در مورد ادعاهای شکنجه تحقیق شود

حکم اعدام طارق عزیز همزمان با نادیده گرفتن و سفید سازی اتهامات شکنجه، هم برای دولت عراق و هم برای دولت آمریکا، بسیار شرم‌آور است. اینها موضوعاتی هستند که می‌باید به آنها توجه شود. من امیدوارم که سازمان ملل مداخله کند. من پیشنهاد می‌کنم که به هر شکل ممکن چه به‌صورت آرام، چه به‌صورت علنی این حکم اعدام را لغو کنند، و به‌جای آن به موضوعات حقوق‌بشر و عدالت بپردازند.

مجری: شما به‌عنوان یک عضو اپوزیسیون در پارلمان، از نظر شما دولت انگلیس می‌باید در این باره چه کار کند؟
کوربین: دولت انگلیس از هر دو حزب، سابقه بسیار خوبی در بازبینی کمیسیونهای حقوق‌بشر سازمان ملل داشته است. دولت انگلیس مخالفت خود با حکم اعدام در همه کشورها را اعلام کرده است. پس بنابراین من امیدوارم و انتظار دارم که دولت انگلیس در این مورد به‌خصوص هم مخالفت کند و بگوید که در مورد عراق اصلاً حکم اعدامی نباید در کار باشد.
من هم‌چنین امیدوارم که تحقیقات در مورد وقایع ۲۰۰۵ که به خود انگلیس برمی‌گردد را شروع کند و همزمان بر روی دولت آمریکا و عراق فشار بیاورد. من کاملاًً موافق افشاگریهای ویکی‌لیکس هستم چون که آنها وحشیگری این جنگ و آن چه که بر سر مردم عراق آمده را افشا کرده‌اند. و این‌که در نتیجه آن هزاران نفر کشته شده‌اند».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f213f94f-a5aa-49c7-8cad-32322e7d45df"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات