728 x 90

-

دو مستندساز از زندگی فرزاد کمانگر، ناپدید شدند

-

فرزاد کمانگر، معلم شهید کرد
فرزاد کمانگر، معلم شهید کرد
دو فعال فرهنگی در شهر کامیاران به نامهای قاسم ویسی و فرهاد فلاحی از یک هفته پیش ناپدید شده‌اند و از وضعیت آنان هیچ اطلاعی در دست نیست.
به گزارش دریافتی، قاسم ویسی به همراه فرهاد فلاحی مدتی بود که مشغول تهیه مستندی در مورد زندگی و فعالیتهای فرزاد کمانگر، معلم اعدامی ‌کرد، در یکی از روستاههای کامیاران بودند.

قاسم ویسی علاوه بر فعالیت در حوزه ادبیات، در چند سال اخیر مشغول تهیه مستند و فیلم بوده و توانسته بود در این زمینه چند فیلم موفق بسازد. فیلم کوتاه این فیلم‌ساز به نام ”نیم“ که به موضوع تبعیض جنسی پرداخته است، در یک جشنواره فیلم در کردستان عراق شرکت کرده بود. این فیلم‌ساز علاوه بر کارگردانی فیلم دیگری به نام ”سواری به سوی غروب“، سناریونویس فیلم کوتاه دیگری به نام ”گرداب“ نیز می‌باشد که خود نیز در آن به ایفای نقش پرداخته است. این فیلم چندین بار در شبکه‌های ماهواره‌های کردستان عراق به نمایش درآمده است. فرهاد فلاحی نیز دانشجوی رشته سینما در دانشگاه کرج بوده و فیلمبرداری اکثر فیلمهای قاسم ویسی را به‌عهده داشته است.

این گزارش ضمن اشاره به این‌که اخیراً این دو نفر برای تهیه فیلم مستند زندگی فرزاد کمانگر اقدام کرده بودند، آمده است: در ۱۰روز اخیر آنان برای جمع‌آوری مستندات و دیدن اشخاص و شاگردان فرزاد به یکی از روستاهای کامیاران مراجعه کرده بودند اما به‌محض اطلاع از این‌که مأموران امنیتی به قصد آنان پی برده‌اند، روستا را ترک کرده بودند. به‌دنبال آن مأموران امنیتی به قصد بازداشت این دو فعال فرهنگی در شهر کامیاران به منزل آنها مراجعه می‌کنند اما آنان در منزل حضور نداشته‌اند و از آن روز به بعد که حدود یک هفته از آن می‌گذرد، هیچ‌گونه اطلاعی از وضعیت و سرنوشت آنان در دست نیست.
از قرار اطلاع این دو نفر از دوستان صمیمی فرزاد کمانگر بوده‌اند و آنان توانسته بودند در تهیه مستندی در مورد این معلم اعدامی ‌کرد با چند نفر نیز مصاحبه انجام دهند.
این منبع هم‌چنین افزود که مأموران امنیتی به‌دنبال یورش به منزل شخصی این دو فعال فرهنگی، مقداری از وسایل کار آنان را با خود برده‌اند.
لازم به ذکر است که پیشتر و در مردادماه سال گذشته نیز سما بهمنی، فعال حقوق‌بشر و اهل بندرعباس نیز به‌دلیل تلاش برای تهیه مستندی از زندگی فرزاد کمانگر بازداشت و توسط دادگاه انقلاب شهر سنندج به ۳سال حبس تعلیقی و ممنوعیت از ”تردد در مناطق کردنشین“ محکوم شده بود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/255939c7-00c7-485f-94ac-967d8c036a64"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات