728 x 90

افشاگري ويكي ليكس,انفجارات عراق,دخالت رژيم در عراق

ویکی‌لیکس، نوری مالکی را متهم به اتحاد با جوخه‌های مرگ شیعه می‌کند

-

دیدار مالکی با خامنه‌ای در تهران
دیدار مالکی با خامنه‌ای در تهران
تلویزیون ال. ث. ای فرانسه در گزارشی از افشاگری ویکی‌لیکس روی نقش رژیم ایران در این جنایت انگشت گذاشته است:

رد پای رژیم ایران در ۴۰۰هزار سندی که روز جمعه ارائه شد و پرده از واقعیات جنگ عراق برداشت نیز مشهود است.

آیا این صحنه به هم رسیدن دو یار قدیمی است یا مراسم معارفه؟ در تاریخ ۱۲سپتامبر ۲۰۰۶ ، نوری مالکی دیدار حسن‌نیتی از تهران به‌عمل می‌آورد. همزمان جنگ شیعه و سنی در بغداد اوج می‌گیرد. امروز، ویکی‌لیکس، نوری مالکی را متهم به اتحاد با جوخه‌های مرگ شیعه می‌کند. این افشاگریها در وسط یک بحران حکومتی، عواقب جدی در بر دارند.

این اسناد توان انفجاری معادل سلاحهایی را دارند که از اول جنگ توسط رژیم ایران به عراق فرستاده می‌شود. حدود ۱۰۰خمپاره در ماه دسامبر ۲۰۰۶ برای ارتش مهدی فرستاده شد و همزمان، بنا‌به یک گزارش آمریکا، همین سازمان حمله‌یی را علیه منطقه سبز طراحی می‌کند؛ حمله‌یی با موشک و سلاحهای شیمیایی. یک گزارش دیگر صحبت از فرستادن گازهای فلج‌کننده می‌کند. رژیم ایران هم‌چنین با نسل جدیدی از موشکهایی که توان نفوذ در بدنه تانکها را دارند، خود را برجسته می‌کند و هم‌چنین تحویل یک موشک زمین به هوا جهت نابودی یک هلیکوپتر آمریکایی؛ عملیاتی که ظاهراً با موفقیت انجام شده است.

هدف دیگر رژیم ایران از دخالت در عراق، ایجاد بی‌ثباتی و هدف قرار دادن مقامات است. رهنمودهای مشخصی داده شده است: شلیک به قلب، کمر، سر یا شکم و در ورای همه اینها هدف قرار دادن ساختار حکومتی شکننده عراق.

ال. ث. ای در گزارش خود می‌افزاید: سیاست حسن‌نیت اوباما در قبال ایران چیزی را تغییر نداد. این شکست با دستگیری توریستهای آمریکایی در ماه ژوئیه ۲۰۰۹ بارز شد. رسماًًًًًًًًًًًً گفته می‌شود که آنها به‌طور غیرقانونی از مرز ایران عبور کرده‌اند، در حالی‌که بنا‌به گفته ویکی‌لیکس آنها در آن‌طرف مرز ایران و در خاک عراق ربوده شده‌اند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fc54bc2b-33b1-41a7-b398-36115112eb48"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات