728 x 90

شقه دروني رژيم,

گزارش تلویزیون صدای آمریکا درباره بی‌اعتباری ولی‌فقیه ارتجاع

-

حاضران نمایش خامنه‌ای در قم
حاضران نمایش خامنه‌ای در قم
همزمان با سفر خامنه‌ای به قم، تلویزیون صدای آمریکا در مورد بی‌اعتباری ولی‌فقیه ارتجاع و اظهارات مدرسین و طلاب قم و نجف علیه خامنه‌ای، گزارش و مصاحبه‌یی به شرح زیر پخش کرد:
مدرسین و طلاب قم و نجف در نامه سرگشاده تندی که به آیت… خامنه‌ای نوشته‌اند، به علما، مراجع، روحانیان، مدرسین و طلاب قم گفته‌اند که دیدار با او تأیید جنایات و دروغ جلوه دادن تمامی تعابیر اسلامی است. این گروه از مدرسین و طلاب قم و نجف در این نامه با اشاره به وقایع پس از انتخابات دهمین دوره ریاست‌جمهوری در ایران و کودتا نامیدن آن نوشته‌اند بر اساس اسناد جدیدی که هر روز منتشر می‌شود، رهبر جمهوری اسلامی ایران مسئول مستقیم این جنایت و خیانت بزرگ است.

حجت‌الاسلام سید مجید مصطفوی، عضو جامعه مدرسین طلاب قم و نجف در گفتگوی تلفنی با پیام یزدیان خاطرنشان می‌کند که میزان تحصیلات حوزی آیت… خامنه‌ای صلاحیت وی در مرجعیت را غیرقابل قبول کرده و آقای خامنه‌ای در امور شرعیه خود مؤظف به تقلید از اعلم فقها و مراجع است.
سید مجید مصطفوی: بدون تردید اگر مرجعیت مستقل و واقعی و روحانیان حقیقی مد نظر ما باشد، نه تنها تن به این خفت دیدار با ایشان نمی‌دهند و همینطور حاضر نیستند که با دیدن ایشان آبروی روحانیت و مرجعیت را ببرند بلکه به‌صورت صریح باید موضع‌گیری بکنند کما این‌که حضرات مراجعی در طول این سالها مواضع مستقل و صریح خودشان را اعلام کردند و البته با هجوم آقایون حکومتی و دست‌نشانده ایشان مواجه شدند. فقط باید بدانیم که هیچ مرجع حقیقی و واقعی حاضر نیست 50-60سال تلاش علمی، دینی، حوزی خودش را به دنیا بفروشد و با دیدار با آقای خامنه‌ای همان‌طور که ما در نامه ذکر کردیم تمام جنایتهایی که تا امروز این نظام مرتکب شده را تأیید بکند، البته باید هم ذکر بکنیم آقایونی که به دیدن ایشان می‌روند طبیعتا نه در حد مرجعیت هستند نه در حد اجتهاد هستند و کسانی هستند که خود این نظام برای این جور مواقع تربیتشان کرده.

سؤال: آقای مصطفوی با توجه به ساختار نظام جمهوری اسلامی ایران می‌توان با اعتراض حوزه‌های علمیه قم و نجف و اراده علما و مراجع مشروعیت آیت… خامنه‌ای را آیا زیر سؤال برد؟
سید مجید مصطفوی: نه تنها ممکن است بلکه باید این مسأله عملی بشود. طبیعتا روحانیت و مرجعیت بسیار مقام مؤثری در بین مردم ایران دارد و آقایون مراجع مستقل، ببین ما صحبت از مراجع می‌کنیم، مراجع مستقل مد نظرمان است. آقایون مراجع مستقل به اعتراض، اسم مرجعیتی را که این آقا به سرقت برده، باید اعلام موضع بکنند، باید من به شما الآن بگویم که این اولین بار است در طول تاریخ حوزه و شیعه که خطابت با اجتهاد و مرجعیت اشتباه گرفته شده و یک خطیب خودش را به‌عنوان مرجع معرفی کرده، آقا یک مجتهد باید سالها در حوزه درس بخواند و درس بدهد تا بتواند مرجع بشود، مرجع شدن که الکی نیست، البته ما یادمان می‌آید که ایشان یک شبه از حجه الاسلام به آیت… تغییر نام پیدا کرد. جناب آقای خامنه‌ای نه تنها مرجعیتش مشروعیت ندارد که حتی اجتهاد ایشان هم زیر علامت سؤال بزرگی است. ما آرزو می‌کنیم ای کاش ایشان توی قم بماند و درس بخواند اگر دوست دارد مرجع بشود که بتواند به مرحله‌ای از مراحل اجتهاد تازه برسد.
سؤال: آقای مصطفوی رسانه‌های دولتی ایران عنوان می‌کنند که رسانه‌های بیگانه می‌خواهند این‌گونه القا کنند که در حوزه‌های علمیه در مورد مرجعیت و مشروعیت آیت… خامنه‌ای اختلاف نظر وجود دارد آیا شما پاسخی دارید به این ادعای رسانه‌های دولتی ایران؟
سید مجید مصطفوی: خوب البته طبیعتا شما در نظر بگیرید هر کسی که تو حوزه بوده و هر کسی که مخصوصا هم دوره‌های آقای خامنه‌ای سطح علمی ایشان را می‌دانند و سطح تحصیلی و علمی ایشان را می‌دانند. طبیعتا شما در بین روحانیان و مراجع مستقل باز من تأکید می‌کنم روی مستقل که اکثریت قریب به اتفاق حوزه همین آقایون هستند به جز اندکی که باز هم ما توی نامه‌مان توی نامه‌ای که به آقای خامنه‌ای نوشتیم ذکر کردیم که متأسفانه آن اقل الآن شدند سرمداران حوزه، ما ذکر کردیم اکثریت می‌دانند سطح علمی ایشان را خود آقای خامنه‌ای هم می‌داند و آقایونی که ایشان را به مقام مرجعیت می‌خواهند برسانند یا در آن زمان از حجه الاسلام به آیت… آوردند اینها هم می‌دانند که آقای خامنه‌ای سطح علمیش چقدر است. ایشان مجتهد مطلق هم نیست و مؤظف به تقلید از اعلم مراجع و اصلح فقهاست.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7a497fdf-23c4-4af7-904f-1f9f1fa07a00"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات