728 x 90

درگذشت مرضيه,

مراسم خاکسپاری بانو مرضیه در گورستان اورسورواز

-

مریم رجوی، در خاکسپاری مرضیه، ستاره درخشان موسیقی ایران،  در اورسوروااز
مریم رجوی، در خاکسپاری مرضیه، ستاره درخشان موسیقی ایران، در اورسوروااز
تلویزیون صدای آمریکا در گزارشی از مراسم خاک سپاری و بزرگداشت بانوی هنر ایران در اورسور اواز گفت: مراسم خاکسپاری بانو مرضیه در گورستان اورسورواز تا ظهر انجام گرفت و سپس در دفتر مرکزی شورای ملی مقاومت در همان شهر برگزار شد.

شاهید: پاییز حتی به آسمان آبی، فصل غم‌انگیزی است
به سمت گورستان شهرک اورسورواز در شمال غربی پاریس می‌رویم تا آخرین دیدار را با بانو مرضیه خواننده‌یی که بیش از نیم قرن آواز خواند داشته باشیم. خانم مرضیه وصیت کرده بود تا در کنار قبر دخترش هنگامه به خاک سپرده شود. همه مراسم با جدیت پیش‌بینی و در حال برگزار شدن است.
خانم رجوی شخصاً به جلو درب گورستان می‌آید و در حال و هوای خارج از محیط مصاحبه به صدای آمریکا می‌گوید برای شجاعت خانم مرضیه احترام بسیار قائل است و درگذشت او را به مردم ایران تسلیت می‌گوید. وی رابطه بسیار نزدیکی با خانم مرضیه داشت. جمعیت انبوه از کلیسا به‌دنبال تابوت می‌آید تا آن زمان که صدای اذان و دعا با صدای خود خانم مرضیه همگان را به تأثر چند برابر فرو می‌برد. [صدای اذان مرضیه]

در پایان مهدی سامع عضو شورای ملی مقاومت درباره خانم مرضیه می‌گوید:
مهدی سامع: من در ابتدا در گذشت خانم مرضیه را به همه، همه مردم ایران تسلیت می‌گویم خانم مرضیه یک انسان بسیار والا، یک انسان عاطفی و پر احساس بود. یک هنرمند برجسته و یک زن شجاع بود هر چی بخواهم بگویم نمی‌توانم آن موقعیتی که خانم مرضیه داشت بگویم به جز این‌که بگویم مرضیه یک مرضیه بود، همینطور که حافظ یک حافظ بود و فردوسی یک فردوسی بود.

شاهید: در گوشه دیگر از گورستان آقایان رجوی و رضا دقتی در تأثر از دست دادن مرضیه به گفتگو پرداخته‌اند. و به این ترتیب حادثه‌های ندیده تاریخ خانم مرضیه را در ۲۰۰متری قبر وانگوگ نقاش برجسته امپرسیونیستها در فاصله ۵هزار کیلومتر از خاک وطنش قرار می‌دهد».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6bbaf7bd-37b2-4c60-8fec-8a8883b818e6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات