728 x 90

درگذشت مرضيه,

خبرگزاری فرانسه: تشییع مرضیه خواننده بزرگ ایرانی در پاریس

-

وداع با مرضیه
وداع با مرضیه
اورسوراواز ـ خبرگزاری فرانسه (عربی) ـ به گفته خبرنگار خبرگزاری فرانسه، دوشنبه مراسم دفن مرضیه خواننده بزرگ ایرانی، با حضور تعداد زیادی از اعضای شورای ملی مقاومت ایران که در آن عضویت داشت، در شمال پاریس برگزار شد.

صدها تن از جمله مریم رجوی، پرزیدنت شورای ملی مقاومت ایران که سازمان مجاهدین خلق، بزرگترین گروه آن است، به علاوه محمد شمس، رهبر ارکستر ایرانی مقیم تبعید که آهنگ بسیاری از ترانه‌های مرضیه را ساخته است، در این مراسم شرکت داشتند.
خواننده بزرگ ایران، اشرف السادات مرتضایی، معروف به مرضیه، در ۱۳ ماه اکتبر در سن ۸۶سالگی در بیمارستان آمریکایی در پاریس درگذشت.

جنبه سیاسی در این مناسبت پنهان نبود، آیت‌الله جلال گنجه‌ای در عزای او گفت: تو تا آخرین لحظه در مبارزه‌ات علیه رژیم ملاها قوی ماندی. و مریم رجوی خاکی از قرارگاه اشرف که ۳۵۰۰تن از جنگجویانش را در شمال بغداد در بر می‌گیرد، در قبر او پاشید.

مرضیه زندگی هنری خود را به‌عنوان بازیگر تئاتر در سال ۱۹۴۲ در تهران شروع کرد و در دهه‌های شصت ‌و هفتاد موفقیتهای بزرگی کسب کرد و روزانه در رادیو برنامه اجرا می‌کرد که در آن موسیقی سنتی را در موسیقی ایرانی و ترانه‌های جدید می‌آمیخت.
به وجود آمدن انقلاب اسلامی در ایران در سال ۱۹۷۹ او را به دست کشیدن از خواندن مجبور ساخت و با اعلام حمایت خود از سازمان مجاهدین خلق در سال ۱۹۹۴ ایران را ترک نمود.

مرضیه در دوران زندگی خود در برابر ملکه انگلیس الیزابت دوم و ژنرال دوگل و رئیس‌جمهور آمریکا، ریچارد نیکسون، خوانده و در آوریل ۲۰۰۶ برنامه‌ای در پاریس اجرا نمود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7cc018b0-86b2-4722-8c5d-c967262e75cc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات