728 x 90

درگذشت مرضيه,

مرضیه بانوی هنر و ستاره درخشان آواز ایران درگذشت

-

مرضیه، خواننده افسانه‌یی ایران
مرضیه، خواننده افسانه‌یی ایران
گزارشهای رسانه‌های خبری از درگذشت خانم مرضیه، با عنوانهایی چون، مرضیه بانوی هنر و ستاره درخشان آواز ایران، مرضیه برجسته‌ترین خواننده ایران، شاخص ۶دهه هنر ایران و خواننده افسانه‌یی، ادامه دارد.
خبرگزاری پارلمان انگلستان نوشت: نماینده‌های پارلمان بریتانیا تسلیت خود را نسبت به درگذشت مرضیه، برجسته‌ترین خواننده ایران که سمبل هنر ایران برای ۶دهه بوده است، ابراز کردند.
مرضیه در سال ۱۳۷۳ به شورای ملی مقاومت پیوست. مرضیه علیه رژیم ملاها ایستاد و فعالیتهای خود را در حمایت از سازمان مجاهدین خلق ایران ادامه داد و برای آزادی مردم ایران جنگید.
رادیو آزاد اروپا گفت: خواننده افسانه‌یی ایران درگذشت. مرضیه به مقاومت ایران پیوست و در اواخر دهه ۹۰ میلادی چندین سال را در اشرف، محلی که اعضای مجاهدین خلق مستقر هستند، گذراند.
هافینگتن پست در آمریکا نوشت: مشهورترین خواننده زن ایران روز چهارشنبه درگذشت. تصنیفهای وی در میان همه ایرانیها از تمامی نسلها به‌خاطر تلفیق سنت و فرهنگ با مسائل روز و عواطف انسانی مشهور بود. مرضیه که بعد از انقلاب اسلامی ۱۹۵۷ از خوانندگی منع شد، با رفتن به اشرف در عراق و زندگی به مدت چند سال در کنار اعضای اپوزیسیون سازمان مجاهدین خلق ایران، مخالفان اصلی رژیم تهران، مقامات مذهبی رژیم ایران را به خشم آورد. این گزارش در سی.ان.ان آی ریپورت نیز منعکس شد.
روزنامه السیاسیه کویت نوشت: مرضیه، بانوی هنر و ستاره درخشان آواز ایران، پس از مدتها مبارزه بی‌امان با بیماری سرطان در سن ۸۶سالگی درگذشت. مرضیه به‌مدت ۷۰سال هنرمندی مردمی بود. وی عضو شورای ملی مقاومت و مشاور رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت در امور هنری بود.
شورای ملی مقاومت ایران برای شرکت در مراسم تشییع و بزرگداشت مرضیه، ستاره هنر ایران، روز دوشنبه آینده در اورسوراواز از نواحی پاریس، فراخوان داد.
روزنامه الوطن چاپ قطر با عنوان ”مرضیه به رحمت ایزدی پیوست“ نوشت: خواننده کبیر ایرانی درگذشت.
الوطن افزود: مرضیه بعد از روی کار آمدن رژیم خمینی در ۱۳۵۷ وادار به سکوت شد و در سال ۱۳۷۳ ایران را ترک کرد و با مجاهدین خلق ایران اعلام همبستگی کرد.
مرضیه در مقابل رهبران برجسته جهان از جمله ژنرال دوگل، رئیس‌جمهور فرانسه، برنامه اجرا کرده بود و اخیراً در سال ۱۳۸۵ در المپیای پاریس کنسرت اجرا کرد.
الوطن به‌نقل از اطلاعیه دبیرخانه شورا افزود: مرضیه در مقابل رژیم آخوندی هم‌چون کوه ایستادگی کرد.
هم‌چنین مجله زنان مستقل بین ‌المللی در ایتالیا، پی. آر نیوز و جمهوری چک خبر درگذشت خانم مرضیه را منعکس کردند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/91cd7179-224c-4b92-be72-2f07f1186faf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات