728 x 90

درگذشت مرضيه,

کمیته کانادایی، درگذشت مرضیه، بانوی آواز ایران را تسلیت می‌گوید

-

دیوید کیلگور
دیوید کیلگور
در کمال تاثر مطلع شدیم که خانم مرضیه، معروفترین خواننده زن ایرانی روز ۱۳ اکتبر ۲۰۱۰ در بیمارستانی در پاریس پس از یک مبارزه سخت با سرطان درگذشت. او ۸۶ ساله بود.
مرضیه مشاور هنری رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران خانم مریم رجوی و عضو شورای ملی مقاومت ایران بود. او یک حامی سرسخت ساکنان اشرف، اعضای اپوزیسیون اصلی ایران، سازمان مجاهدین خلق ایران بود.

مرضیه قلب و ضمیر ایرانیان در همه سنین را تسخیر کرد. بعد از این‌که آخوندها در ۱۹۷۹ به قدرت رسیدند، آواز خواندن برای زنان ممنوع شد و او برای تقریبا ۱۵سال ساکت ماند تا این‌که به تبعید آمد و به مقاومت ایران پیوست. او هرگز از مبارزه‌اش برای ازادی و دمکراسی علیه آخوندهای بنیادگرا در ایران دست برنداشت و مجدداً در کنسرتهای متعدد در اروپا و آمریکا برنامه اجرا کرد. او در بین پنج خواننده برجسته از سراسر جهان که کنسرت بین‌المللی ”ندای صلح“ یهودی منوهین در بروکسل هنرنمایی کرد. ما به مردم بزرگ ایران، به خانم رجوی، به ساکنان اشرف و به تمامی جامعه هنری از صمیم قلب تسلیت می‌گوییم. یاد او همیشه زنده خواهد بود. او قطعاً در یک ایران آزاد و دمکراتیک که در آن مردم مجدداً بتوانند از زیبایی هنر و صدای جاودانه او لذت ببرند، با یاد خواهد ماند.

دیوید کیلگور رئیس مشترک
از طرف کمیته کانادایی دوستان ایران دمکراتیک
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dbfcedf1-57cb-493e-9b22-013235578dba"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات